عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پارس جنوبی از مناطق پر استعداد کشور در حوزه انرژی است

(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۲۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:پارس جنوبی یکی از مناطق پر استعداد کشور در حوزه انرژی است که مورد توجه ویژه دولت و مجلس بوده و مرتبا در جلسات کمیسیون انرژی در مورد این منطقه تاکیدات لازم صورت می گیرد.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه با تصمیمات مناسب ظرفیت های منطقه بالفعل در آمده است افزود:باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا سرمایه گذاران ترغیب به حضور شوند واز ذخایر موجود بهره گیری کامل صورت گیرد.
وی منطقه پارس جنوبی را مورد توجه ویژه مجلس و اعضای کمیسیون انرژی عنوان کرد و گفت:چنانچه موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد ،دولت و وزارت نفت با همکاری مجلس در صدد رفع آن هستند.
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه درخصوص توجه به سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد:سرمایه گذاری داخلی  یکی از دغدغه های اساسی است که با کمک آن می توانیم شرایط موجود را  رامتفاوت مدیریت کنیم لذا با تجدید نظر در برخی امور،جاذبه های لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باید فراهم شود.
علی گلمرادی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاصی که برای کشور به واسطه تحریم ها ایجاد شده است ، طبیعی است که رغبت و انگیزه برای بخش خصوصی بصورت کامل فراهم نیست اما توصیه ما این است که با تعریف راهبردی متفاوت امکاناتی مهیا شود که سرمایه گذاران برای ورود به این میدان ترغیب شوند.
گل مرادی با بیان اینکه می توانستیم برای برون رفت از این معضل راه چاره پیدا کرده و وابستگی به خام فروش را کاهش دهیم افزود:خوشبختانه درجه حساسیت در مورد این موضوع افزایش یافته و مجلس و دولت به این امر اهمیت می دهند ، اما تصمیمات کلان قطعا در بلند مدت پاسخگو خواهد بود.
وی گفت: توسعه صنایع پایین دستی درحوزه انرژی و نفت و حضور شرکت های پتروشیمی هرچند روند روبه رشد داشته اما کفایت نمی کند و برای بهرگیری مطلوب از سرمایه و ذخایر کشور باید تغییر رویکرد داده و با راهبردهای موثر با موضوع برخورد کنیم.
علی گلمرادی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی در قیاس با سایر بخش‌های اقتصادی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است،  تاکید کرد:زیرساخت‌ها و خوراک لازم برای گسترش پتروشیمی در کشور موجود است لذا می‌‍‌‌توان با یک برنامه‌ریزی در بخش توسعه‌ای پیش رفت و صنایع و خدمات و دیگر بخش‌های اقتصادی را درگیر کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید