تحقق مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر

(دوشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۱۴

نماینده مردم دیر،کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از تحقق مسئولیت های اجتماعی وزرات نفت در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر خبر داد.

سکینه الماسی، نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس افزود:وزارت نفت طی دو الی سه سال اخیر به مباحث مسئولیت‌های اجتماعی ورود کرده و در کنار اهداف توسعه، تولید و صادرات، به مقوله های اجتماعی توجه ویژه  کرده که موفقیت‌های بزرگی کسب شده است. 
وی تدوین برنامه‌های راهبردی را یکی از ضرورت های توسعه و تحقق مسئولیت های اجتماعی در استان بوشهر دانست و گفت: درایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای توانمند بومی، بهبود وضعیت زندگی مردم، رفع موانع تولید،نوسازی مدارس، بهداشت و درمان و توسعه مراکز ورزشی، بهسازی روستاها، کمک به کمیته امداد وبهزیستی اقدامات شایسته ای از سوی وزارت نفت صورت گرفته و انتظار داریم که این فعالیت ها تداوم یابد.
الماسی با اشاره به اساسنامه شرکت ملی نفت و گاز و پتروشیمی ها مستقردر منطقه دربحث تحقق و فراهم کردن مسئولیتهای اجتماعی افزود:طی سالهای گذشته به دلیل اینکه شرکت ملی نفت رویکرد تولید محور داشت به مسئولیتهای اجتماعی استان بوشهر کمتر پرداخته میشد اما در چند سال اخیر وزارت آقای زنگنه اعتبارات تخصیصی کاملا محقق شده و کارهای محوله در حال انجام است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته انتظار داریم پتروشیمی های مستقردر منطقه مسئولیت های اجتماعی خود را جدی تر دنبال کنند تا نسبت به سود، در آمد و سرمایه گذاری های صورت گرفته در آن منطقه در بخش مسئولیت های اجتماعی نیز هزینه های برابر انجام پذیرد.
وی با اشاره به تقدیر رئیس جمهور از وزیر نفت در خصوص ارتقا و گسترش بحث آموزش در حوزه جنوب گفت: البته در باب اتمام پروژه های اجتماعی منطقه مشکلات اعتباری وجود دارد که منجر شده بسیاری از پیمانکاران به دلیل نبود صرفه اقتصادی خواستار افزایش اعتبارات یا خاتمه کار شوند.
الماسی در ادامه با قدردانی از میزان توجه وزارت نفت به مسئولیتهای اجتماعی  در مناطق نفت خیر تاکید کرد:اقدامات موثر طی دو الی سه سال اخیر قابل تقدیر و تشکر است و انتظار داریم در این بخش پتروشیمی ها نقش پر رنگتری ایفا کنند.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید