در یارد تاسیسات دریایی

پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی بارگیری شد

(شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۷:۳۶

پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بارگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شانا- پیام معتمد، مجری فاز ١٣ پارس جنوبی این عملیات را اقدام مهمی در تکمیل فرآیند ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی ۱۳A توصیف کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، سه‌شنبه (هشتم مردادماه)، این پایه مشعل توسط جرثقیل دریایی HL-۵۰۰۰ در یارد صنعتی صدرا در بوشهر با موفقیت بارگیری شد.

وی افزود: این پایه سکو با ۴۱۰ تن وزن و ۶۸ متر ارتفاع، به همراه پایل‌های پانزده گانه آن با وزن ۴۵۰ تن روی بارج مهدیس ۲ قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این جکت، آخرین سه پایه مشعل مربوط به سکوهای فاز ١٣ پارس جنوبی است که آماده انتقال و نصب در دریا می‌شود، گفت: عملیات مهاربندی پایه سکو و پایل‌های آن از چهار شنبه هفته جاری (نهم مردادماه) به مدت دو روز انجام شده و این بارج آماده ترک یارد صدرا به سمت موقعیت A فاز ١٣ خواهد بود.

به گفته معتمد، با توجه به شرایط آب و هوایی عملیات نصب این سازه‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز توسط جرثقیل دریایی Sea Pad در خلیج فارس انجام می‌شود.

 مجری فاز ١٣ پارس جنوبی درباره وضع سکوهای این فاز گفت: هم‌اکنون در بخش فراساحل فاز ١٣، دو سکوی ١٣B و ١٣D درحال تولید هستند و سکوهای ١٣A و ١٣C با نصب عرشه و دیگر متعلقات، به بهره‌برداری می‌رسند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید