موسوی در دیدار با معاون سفیر ایران در بلژیک مطرح کرد؛

منطقه ویژه پارس نگین درخشان اقتصاد ایران

(دوشنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸) ۲۰:۰۳

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دیدار با معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک گفت: منطقه ویژه پارس و صنایع موجود در آن نگین درخشان اقتصاد ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مسعود قرنفلی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک صبح امروزدوشنبه (28 مردادماه)با سفر به عسلویه ضمن آشنایی با منطقه در جریان آخرین دستاوردهای صنعت نفت در پارس جنوبی قرار گرفت.
سید پیروز موسوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این دیدار با اشاره به تکمیل بسیاری از طرح های توسعه پارس جنوبی گفت: در حال حاضر تولید روزانه گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی به 660 میلیون متر مکعب در روز می رسد که به تنهایی 70 درصد گاز کشور از این منطقه تامین می شود.
وی با تاکید بر ظرفیت های بیشمار منطقه ویژه پارس برای ورود به بازارهای جهانی و ارزآوری به کشور در شرایط تحریم گفت: وجود صنایع عظیم گازی و پتروشیمی و بنادر مهم صادراتی این منطقه را به نگین درخشان اقتصاد ایران اسلامی تبدیل کرده است و در آینده ای نزدیک تمرکز ما بیشتر بر سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی است که یکی از هدف های آن جلوگیری از خام فروشی و خلق ارزش افزوده است.
 معاون سفیر ایران در بلژیک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صنعت نفت در پارس جنوبی گفت: این سفر فرصت خوبی برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری برای معرفی به فعالان اقتصادی اروپا است و امیدواریم با همکاری وزارتخانه های خارجه و نفت از ظرفیت های دیپلماسی کشور برای جذب سرمایه گذار در پروژه های صنعت نفت استفاده شود.

صنعت نفت

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید