عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

حمایت از صنعت نفت کشور در قوانین برنامه ای و توسعه ای کشور گنجانده شده است

(یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۰۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مجلس شورای اسلامی برای حمایت از صنعت نفت کشور در قوانین برنامه ای و توسعه ای کشور هر آنچه را در توان داشته در نظر گرفته است.

محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با اشاره به اینکه کشور از نظر دیپلماسی و سیاست خارجی  در تنگنا قرار دارد گفت: با وجود قوانین محکم و حمایت های مجلس شورای اسلامی  دربرنامه ششم توسعه و قوانین بودجه ای برای صیانت از منابع و مخازن مشترک  بنظر می رسد به منظور حمایت از وزارت نفت و طرح های توسعه ای برخی از مسایل نیز باید در عرصه دیپلماتیک حل و فصل شود.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود:هرچند بسترهای قانونی برای توسعه صنعت نفت مهیا است اما با مشکلاتی که تحریم ها برای کشور بوجود آروده است مشارکت  شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای صنعت نفت دچار اختلال شده است .
عضو شورای پول و اعتبار در خصوص توسعه میادین نفت و گاز پارس جنوبی تاکید کرد: مجلس شورا اسلامی از نظر قانونی تمامی قواعد ومقررات را مد نظر داشته اما به دلیل مشکلات تحریم ها طرح های توسعه ای کشور به خصوص در عرصه نفت و گاز به تعویق افتاده است.
تابش در مورد اختصاص بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی برای تسریع گاز رسانی به مناطق محروم کشور گفت:خوشبختانه طبق مصوبات نمایندگان مجلس و سیاست های دولت ، گاز رسانی به مناطق محروم در حال انجام است و الحمد الله طبق این برنامه ریزی اقدامات صورت گرفته قابل مقایسه باگذشته نیست.
وی افزود:درگذشته تعداد انگشت شماری ازروستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند ولی اکنون متجاوز از دهها هزار روستا گاز رسانی شده و می توان گفت حدود 80 درصد کشور از این نعمت بهره مند هستند.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید