گزارش سفر یک روزه سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه

(جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷) ۱۵:۱۲

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به عسلویه ضمن حضور در نشست شورای آموزش و پرورش چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر، عملیات اجرایی 25 طرح آموزشی با اعتبار118 میلیارد تومان را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در نشست شوراهای آموزش و پرورش چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر که در عسلویه برگزار شد گفت: اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور بسیار حایز اهمیت است که اگر به این  مقوله توجه نشود آسیب ها و مشکلات زیادی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که کشور ما در مسیر توسعه قرار دارد و نیازها نیز در این زمینه بسیار متنوع است که اگر روزی کشور تمام منابع خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد یقین بدانید کمبودها در جایی دیگر رخ می دهد اما این سخن نیز به این معنا نیست که از مشکلات موجود در آموزش و پرورش غافل شویم بلکه مهم اولویت بندی نیازهاست.

 بطحایی با تاکید بر کمبود زیر ساخت های آموزشی گفت: توسعه زیر ساخت های آموزشی در دستور کار قرار دارد بطوریکه در شرایط اقتصادی موجود ،اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش امسال٣ برابر بیشتر از پارسال بوده و به همین نسبت نیز برای سال آینده افزایش اعتبار در نظر گرفته شده است.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه "مقاومت در برابر تغییر" باید در فرهنگ سازمانی وزارت آموزش حذف شود گفت: خوشبختانه از زمان آغاز مسئولیت در وزارت آموزش و پرورش توانستیم مشارکت معلمان را در سطوح عالی تصمیم گیری در آموزش و پرورش را ارتقاء دهیم که گام بسیار بزرگی در این زمینه است.
عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز د ر این نشست با بیان اینکه صنعت نفت باید نقش تعیین کننده ای در توسعه استان بوشهر داشته باشد گفت: توسعه استان بوشهر در گرو توجه به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه انکار ناپذیر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار اجرای تعطیلات زمستانی در تقویم آموزشی وزارت آموزش و پرورش شد و گفت: قطعا  اجرای این طرح در بهبود عملکرد دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود.

 سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های عسلویه،کنگان ،جم و دیر در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست شوراهای آموزش و پرورش چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر گفت: امروز ٢٥ پروژه با اعتبار ١١٨ میلیارد تومان کلنگ زنی شد اما در مجموع  ٤٥ پروژه از سال 1396 تاکنون در زمینه توسعه فضاهای آموزشی از محل اعتبارات صنعت نفت در حال انجام  است.

  وی سرمایه گذاری در آموزش و و پژوهش و توجه به پژوهش سراهای دانش آموزی را از مهمترین راهکارهای موفقیت کشور در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی دانست.

فرماندار عسلویه در نشست شورارهای آموزش و پرورش چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد خواستار اختصاص سهمیه خاص چهار شهرستان در دانشگاه فرهنگیان  شد و گفت: ما نیازمند اتخاذ رویکرد جدید در خصوص آسیب های اجتماعی و مسائل فرهنگی ناشی از فعالیت های صنعت در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر هستیم که در این زمینه باید فعالیت های فرهنگی را توسعه دهیم.

وی ضمن تقدیر از سازمان منطقه ویژه پارس در خصوص برگزاری طرح نخبه پروری گفت: امیدواریم طرح نخبه پروری صنعت نفت در چهار شهرستان جنوبی استان که تاثیر بسزایی در میزان قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری داشته است تداوم یابد.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به تحصیل ٢٢٩ هزار و٤٠٧ دانش آموز در ١١ هزار کلاس درس در استان بوشهر گفت: ١٠٢٧٥ دانش آموز در ٥٢٦ کلاس درس در شهرستان عسلویه مشغول به تحصیل هستند که فقط ٥٣ درصد آن دانش آموزان این شهرستان بومی هستند و باید برای توسعه فضاهای آموزشی گام های بیشتری برداشته شود.

  وی طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و طرح نخبه پروری سازمان منطقه ویژه پارس را یکی از بهترین طرح های صنعت نفت در خصوص تربیت متخصص در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: این طرح برای سومین سال پیاپی برگزار می شود که نقش آن در پذیرفته شدگان کنکور سراسری بسیار موثر بوده است بطوریکه امتیاز پذیرفته شدگان کنکور سراسری در استان بوشهر را ٤ رتبه بهبود بخشیده و هم اکنون استان بوشهر در رتبه 16 کشور قرار دارد.

در پایان مراسم وزیر آموزش و پرورش از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس و جمعی از مدیران شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه پارس به دلیل انجام خدمات عام المنفعه در زمینه آموزش و پرورش عسلویه با اهداء لوح تقدیر کرد.

وزیر آموزش و پرورش  در این سفر یک روزه در حالی که استاندار بوشهر،نماینده مردم شهرستان های کنگان،جم،عسلویه ،فرمانداران چهار شهرستان جنوبی و جمعی از مسئولین وی را همراهی می کردند با حضور در روستای بستانو ، عملیات اجرایی ٢٥ فضای آموزشی و پرورشی با اعتبار ١١٨٠ میلیارد ریال در شهرستان های عسلویه،کنگان ،دیر و جم استان بوشهر را آغاز کرد.

گفتنی است هزینه ساخت این پروژه ها از محل اعتبارات صنعت نفت تامین شده است که بر این اساس از سال ١٣٩٦ تاکنون ٩ پروژه از مصوبات شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه پارس در شهرستان عسلویه آغاز شده و عملیات اجرایی١٠ پروژه آموزشی دیگر نیز از سوی مدیریت طرح های عمرانی مناطق نفت خیز نیز کلید خورده است که مجموع این پروژه ها به 45 مورد می رسد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در بیدخون با خانواده شهید معلم قنبر قنبری دیدار و گفت و گو کرد.


سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه 37
سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه 36
سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه 35

سفر وزیر 1 13
سفر وزیر 1 12
سفر وزیر 1 11
سفر وزیر 1 10
سفر وزیر 1 9
سفر وزیر 1 8
سفر وزیر 1 7
سفر وزیر 1 6
سفر وزیر 1 5 تقدیر
سفر وزیر 2 10
سفر وزیر 2 9
سفر وزیر 2 8
سفر وزیر 2 7
سفر وزیر 2 6
سفر وزیر 2 5
سفر وزیر 2 4
سفر وزیر 2 3
سفر وزیر 2 2
سفر وزیر 2 1
سفر وزیر 1 2
سفر وزیر 1 1
سفر وزیر 1 4
سفر وزیر 1 3

سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه 18

سفر وزیر آموزش و پرورش به عسلویه 2

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید