نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطرح کرد:

تلاش برای خودکفایی در تامین تجهیزات صنعت نفت در دستور کار قرار گیرد

(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۷:۰۹

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با مدیر عامل سامان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تلاش برای خودکفایی در تامین تجهیزات صنعت نفت در دستور کار مسئولان صنعت نفت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان و آرزروی سال پر خیر و برکت برای همه مردم ایران گفت: حجم فعالیت فعالیت های صورت گرفته در یکی از حساس ترین مناطق اقتصادی و انرژی ایران که بخش عظیمی از درآمدهای ارزی کشور نیز از طریق صادرات محصولات تولیدی این منطقه تامین می شود قابل تقدیر است.

صفایی بوشهری  با بیان اینکه کشور هم اکنون در شرایط خاصی بسر می برد گفت:ایران در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است و همانطور که در تاریخ آمده است سرزمین هایی در پهنای جغرافیایی ایران به دلیل ضعف حکومت مرکزی و فاصله ای که حاکمان آن دوره با مردم داشتند بسیاری از آنان جدا شدند.

وی تصریح کرد: اوج وابستگی و درماندگی ایران در دوران منحوس قاجار و پهلوی رقم خورد بطوریکه که حتی در ابتدایی ترین نیازمندی ها نیز ما به غرب وابسته بودیم اما با وقوع انقلاب اسلامی استقلال و پیشرفت کشور مستقل از غرب شتاب گرفت و آسایش مردم نیز از این رهگذر محق شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: سطح تاثیرگذاری و قدرت ایران اسلامی قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست و نه تنها ما در بیشتر زمینه ها به خودکفایی لازم رسیده ایم بلکه در عرصه هایی نیز ایران اسلامی در جهان مرجع است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: اقتدار اقتصادی و نظامی ،امنیت،دانش بنیان و تولید بسیاری از محصولات راهبردی مورد نیاز کشور از مولفه های قدرت است که ایران اسلامی هم اکنون از آن برخودار است.

وی نظم نوین جهانی را یک توطئه از سوی استکبار جهانی دانست و افزود: استکبار جهانی به رهبری آمریکا همه ثروت ملت ها را برای خود می خواهند و همه را برای اهداف خود می خواهند و هر آنچه بر خلاف آن هدف باشد آن را خلاف نظم نوین جهانی می دانند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر تولید در عرصه انرژی و خودکفایی و رسیدن به مرجعیت علمی در دانش،کالا و تجهیزات را یک اصل بر شمرد و تاکید کرد:الحمدالله ما در عرصه های بالددست،پایین دست و میان دستی از دانش خوبی برخوداریم و هیچگونه وابستگی به خارج نداریم و یکی از حوزه های قدرت ایران اسلامی هم نیروی انسانی جوان و متخصص است.

وی تلاش برای مرجعیت در زمینه تجهیزات صنعت نفت را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: نقش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد برای مهار تورم دارای اهمیت است و می تواند بخشی از مشکلات تحمیلی از سوی دشمنان را رفع کند زیرا ارزآوری علاوه بر تسهیل در فرایند توسعه کشور بسیاری از توطئه های دشمنان را نیز خنثی می کند.

آیت الله صفایی بوشهری تولید متوسط روزانه 625 میلیون متر مکعب گاز از این منطقه را برای عبور از زمستان امسال بسیار با اهمیت دانست و گفت: من وظیفه خود می دانم از همه تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر نمایم و یقین دارم با عنایت الهی ایران اسلامی بر همه مشکلات خود فائق خواهد آمد.

.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید