مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس؛

۶۰ درصد از فلرینگ منطقه ویژه پارس در دو سال آینده کاهش می‌یابد/نشست خبری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد

(سه شنبه ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۲) ۲۰:۵۲

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در نشست خبری با اصحاب و فعالین رسانه‌ای استان بوشهر از کاهش ۶۰ درصدی فلرینگ پارس جنوبی طی دو سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-نشست خبری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اصحاب رسانه ای استان بوشهر بعد از ظهر امروز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه با استقبال بیش از ۲۵۰ نفر از خبرنگاران استان در محل سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار و فرارسیدن هفته دولت از حضور گرم خبرنگاران و اصحاب رسانه در این نشست قدردانی کرد.
سخاوت اسدی در این آیین با اشاره به جذب ۹۸ درصدی اعتبارات عمرانی سازمان منطقه ویژه پارس در سال گذشته از افزایش اعتبارات عمرانی ۵ ماهه نخست امسال این سازمان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد و آنرا نشان دهنده تلاش این سازمان جهت توسعه و عمران منطقه ویژه پارس برشمرد.
وی افزود؛ با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی مجموع تولید گاز ۱۳ پالایشگاه این منطقه، ۷۰ درصد تولید گاز کشور را در بر می‌گیرد و این مهم با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.
اسدی ادامه داد؛ مجموع صادرات در منطقه ویژه پارس در سال ۱۴۰۱  بیش از ۱۲ میلیارد دلار بوده است و در ۴ ماهه نخست امسال با هشت میلیون تن ظرفیت به ۳ میلیارد دلار رسیده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین با اشاره به ۲۱ طرح سرمایه‌گذاری در منطقه به مبلغ ۲۱ میلیارد دلار ،افزود: ۴ طرح پتروپالایشی به مبلغ ۶ میلیارد دلار در منطقه در حال اجراست و طی دو سال گذشته ۲۸ موافقت اصولی سرمایه گذاری در منطقه به بخش خصوصی با مبلغ ۵ میلیارد دلار صادر شده است.

*۶۰ درصد از فلرینگ منطقه در دو سال آینده کاهش می‌یابد

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این نشست همچنین گفت؛ کیفیت زیست محیطی منطقه همراه از دغدغه‌های مردم منطقه بوده است که در این خصوص با همکاری تنگاتنگ با اداره کل محیط زیست دو پروژه به مبلغ ۷۵ میلیون یورو در منطقه در مرحله اجرا است که در کنار مزایده فروش گازهای همراه مشعل به بخش خصوصی میزان فلرینگ منطقه از ۹ میلیون متر مکعب به ۴/۵ متر مکعب کاهش یابد.

اسدی در زمینه اشتغال جوانان استان بوشهر در پروژه های منطقه گفت؛ از ابتدای سال بیش از ۱۲۳۰ نفر از جوانان جویای کار به صورت اشتغال پایدار مشغول به کار شده‌اند که با برگزاری آزمون‌های پتروشیمی‌های باختر، کیمیا و صدف و جذب ۱۰۰۰ نیروی بومی در مجتمع گازی پارس جنوبی از طریق آزمون‌های استخدامی، سال خوبی در زمینه به کارگیری جوانان جویای کار منطقه در طرح‌های پارس جنوبی را شاهد باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد؛ آزمون استخدامی مجتمع گاز  توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.

اسدی با اشاره به اعتبار ۱۳۰۰ میلیاردی مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در پارس جنوبی ، گفت؛ ۴۵۸ میلیارد تومان از این اعتبار تا کنون هزینه شده است و  سهم سازمان منطقه ویژه پارس به تنهایی ۱۵۹ میلیارد تومان بوده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به اعتبار  ۵ هزار میلیارد تومانی اختصاصی سفر رئیس جمهور  به استان بوشهر از محل اعتبارات وزارت نفت این عدد را در بین استانهای کشور منحصر به فرد برشمرد که نشان دهنده نگاه ویژه دولت و وزارت نفت به استان بوشهر است.

وی ادامه داد؛ در کنار این مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق شورای راهبردی پتروشیمی اعتبار در نظر گرفته شده است که کل این مبالغ با تفاهم نامه‌‌های آتی در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت؛ به طور جد پشتیبان تیم پارس جنوبی هستیم و این تیم را برای صعود به لیگ برتر حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ سوالات خبرنگاران ادامه داد؛ بهسازی جاده مواصلاتی جم به سیراف با همکاری اداره راه اجرایی خواهد شد و در زمینه اشتغال نیز با بلوغ تخصصی نیروهای جویای کار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان زمینه بکارگیری این نیروهای در منطقه افزایشی خواهد بود به طوری که اکنون با قاطعیت می‌توان گفت بالای ۶۰ درصد کلیه جذب‌ها در منطقه از نیروهای متخصص استان است.

اسدی همچنین گفت؛ عضویتش در کمیته شورای راهبردی پتروشیمی را صرفا به درخواست این شورا و در جهت موثر کردن تصمیمات و جلوگیری از هزینه کرد مشابه صورت پذیرفته است که سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان متولی منطقه در تصمیمات این شورا مشارکت خواهد کرد و هیچ تغییر خاصی در ماهیت این کمیته صورت نپذیرفته است.

وی همچنین در رابطه با جذب آزمون استخدامی مجتمع گازی پارس جنوبی گفت؛ با پیگیری‌های صورت گرفته ضریب جذب داوطلبین ۴ شهرستان جنوبی که ملغی شده بود به این آزمون برگشت.

نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 50
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 49
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 48
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 46
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 45
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 42

نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 39
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 34
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 33
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 32
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 31
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 29
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 27
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 23
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 22
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 20
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 14
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 13
نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه ای استان 12

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید