سفیر جمهوری کوبا در ایران از منطقه ویژه پارس دیدن کرد

(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۴:۳۳

آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن دیدن کرد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آلبرتو گونزالس ضمن بازدید میدانی از صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی با سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدار و گفتگو کرد.
 گونزالس در این دیدار روابط سیاسی دو کشور ایران و کوبا را عالی توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است روابط اقتصادی هم پای روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد و پیشرفت‌های ایران بویژه در صنعت نفت می تواند فرصت مناسبی برای همکاری دو جانبه باشد.

سفیر کوبا ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس برای برنامه ریزی بازدید از پارس جنوبي گفت: پیشرفت‌های ایران در منطقه پارس جنوبی و حجم زیادی از پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی مایه شگفتی است و کوبا آمده است از تجارب ایران بویژه در بخش صنعت نفت و فناوری‌های نویت اسنفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کوبا و هیئت همراه اظهار داشت :ایران با وجود تحریم ها بیش از  150 میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کرده است که حاصل این سرمایه‌گذاری تولید روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز و 30 میلیون تن محصولات پتروشیمی می باشد.

اسدی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از منطقه پارس جنوبی را در سال گذشته 10 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی تعدادی دیگر از مجتمع های پتروشیمی این ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از منطقه پارس جنوبی به  60 میلیون تن در سال خواهد رسید.

 

سفیر کوبا 39
سفیر کوبا 37
سفیر کوبا 34
سفیر کوبا 33
سفیر کوبا 32
سفیر کوبا 31
سفیر کوبا 29
سفیر کوبا 28
سفیر کوبا 27
سفیر کوبا 26
سفیر کوبا 25
سفیر کوبا 24
سفیر کوبا 23
سفیر کوبا 21
سفیر کوبا 19
سفیر کوبا 17
سفیر کوبا 13
سفیر کوبا 11
سفیر کوبا 10
سفیر کوبا 8
سفیر کوبا 7
سفیر کوبا 5
سفیر کوبا 3

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید