جذب بیش از ۸۰۰ نیروی بومی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی/رسیدگی به ۷۸ درصد پرونده‌های اختلافات کارگری از ابتدای سال

(شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲) ۱۳:۵۵

محمد علی موسوی، مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس از جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر افزود؛ صدرصد سهمیه جذب آزمون مجتمع گاز پارس جنوبی مختص داوطلبان بومی می باشد و همچنین پیگیری های لازم درخصوص رعایت سهمیه جذب نیروهای بومی در آزمون استخدامی شرکت های پتروشیمی صدف و آریا ساسول نیز در حال انجام می باشد.
موسوی همچنین گفت؛ از ابتدای سال 1402 تاکنون با پیگیری های صورت گرفته آزمونهای استخدامی شرکت های هلدینگ باختر و کیمیاصنعت دالاهو با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیروهای بومی انجام شده است و 54 درصد جذب شدگان آزمون استخدامی هلدینگ خلیج فارس نیز از نیروهای بومی استان بوشهر می باشند.
وی افزود؛ پیگیری رعایت قانون جذب نیروهای بومی در پروژهای پارس جنوبی توسط همه شرکت‌های فعال همواره از اولویت‌های کاری اداره اشتغال منطقه ویژه پارس بوده است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس همچنین از رسیدگی به بیشتر هزار و ششصد پرونده اختلافات کارگری در اداره کار و خدمات اشتغال این سازمان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت؛ در این بین به بیش از نیمی از پرونده‌های بیمه بیکاری نیز رسیدگی شده است.
همچنین در حوزه شورای سازش تمامی شرکت های مستقر در منطقه ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل گردیده اند که بیش از  60 درصد شرکت ها طرح طبقه بندی را اجرای نموده و بیش از 80 درصد شرکت ها با نظارت این واحد اقدام به برگزاری انتخابات کارگری و تشکیل کمیته انضباطی نموده اند.
وی یادآور شد از ابتدای سال 1402 تاکنون از شرکت های پیمانکاری سطح منطقه تعداد 218 مورد بازرسی بعمل آمده است که منجر به صدور 113 مورد اخطاریه قانونی شده است و تعداد 14 شرکت نیز جهت احقاق حقوق کارگران بدلیل ارتکاب تخلف به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
موسوی در پایان خاطرنشان کرد؛ راستای بکارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت در محدوده منطقه ویژه تعداد 447 مورد مجوز حضور در مناقصات صادر گردیده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید