پایش سلامت آب و خاک منطقه ویژه پارس با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت

(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲) ۱۴:۳۵

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس از پایش سلامت آب‌ و خاک منطقه ویژه پارس با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت در منطقه خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- مهرزاد غیبی،سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر افزود؛ این پایش در راستای سند جامع تحول زیست محیطی منطقه ویژه پارس است که پروژه طراحی شبکه پایش آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را در بر می‌گیرد.
غیبی افزود؛ منشأیابی و سهم بندی ذرات معلق در هوای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسط دانشگاه صنعتی اصفهان، ارزیابی اثرات توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر محیط زیست محیط ساحلی- دریایی منطقه توسط پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی و همچنین ارزیابی اثرات توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر محیط زیست خشکی منطقه توسط دانشگاه تربیت مدرس از دیگر برنامه‌های جاری این سازمان در راستای ارتقاء کیفیت محیط زیست منطقه بوده است.
وی همچنین افزود؛ اجرای برنامه پایش مرزی بنزن در منطقه به منظور شناسایی و غربالگری صنایع منتشر کننده در کنار بررسی و ارزیابی کمی و کیفی پساب‌های منطقه به همراه چندین طرح پژوهشی دیگر از برنامه‌های محیط زیستی این سازمان در سال پیش رو هستند.
سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه پاری با اشاره به پیگیری‌ها و هدف گذاری‌های این سازمان جهت کاهش فلرینگ و بهبود کیفیت هوای منطقه ابراز امیدواری کرد تا نیمه سال ۱۴۰۳ میزان ۴۰ درصد از فلرینگ در سطح منطقه کاسته شود.
غیبی در پایان احداث مراکز مدیریت پسماند عادی و فضای سبز منطقه ، تکمیل فازهای دوم و سوم مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی، احداث مرکز تخصصی احیا و بازیابی خاک الوده،  توسعه فضای سبز در کنار راه اندازی تصفیه خانه‌های متمرکز پساب پالایشگاه های گاز در منطقه را از اولویت‌های محیط زیستی در دست اقدام این سازمان بر شمرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید