نماینده کمیته اجرایی شورای راهبردی منطقه ویژه پارس؛

افزایش ۳ برابری اعتبارات شورای راهبردی منطقه ویژه پارس

(سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۴۸

نماینده کمیته اجرایی شورای راهبردی منطقه ویژه پارس از افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات شورای راهبردی منطقه ویژه پارس برای عمل به مسئولیت های اجتماعی با مبلغی افزون بر ۳۵۰میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سمیعی اظهار کرد: میزان اعتبارات تعریف شده برای چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که این رقم امسال به ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای ۹۵ پروژه در این شهرستان ها رسیده که تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است. 
 
به گفته او اعتبار تصویب شده، تمام پروژه های مطرح شده از سوی فرمانداران چهار شهرستان را پوشش می دهد که ۷۵ درصد و معادل ۲۶۵ میلیارد تومان آن برای پروژه های عمرانی و سرمایه ای و ۱۰۰ میلیارد دیگر برای اعتبارات جاری هزینه خواهد شد. 
 
سمیعی ادامه داد: برای اجرای ۴۱ پروژه در عسلویه ۸۵ میلیارد و ۸۰۰ تومان، برای ۲۵ پروژه در کنگان۸۳ میلیارد تومان تصویب شده و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار اجرای ۱۵ پروژه در جم و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای اجرایی کردن ۱۴ پروژه در شهر دیر در نظر گرفته شده است.
به گفته نماینده کمیته اجرایی شورای راهبردی پارس جنوبی؛ از ۱۰۰ میلیارد اعتبار جاری تعریف شده به ترتیب سهم آموزش و پرورش بهداشت، ورزش، فرهنگی، کمیته امداد و بهزیستی، بهداشت و سایر موارد، ۲۵، ۱۰، ۲۰، ۱۰، ۲۵،  و ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان جم بیشترین و کنگان کمترین پیشرفت فیزیکی پروژه های تعریف شده در شورای راهبردی را از آن خود کرده اند، میانگین پیشرفت پروژه ها در چهار شهر را ۶۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرد.
 
سمیعی به تشریح جزئیات تامین اعتبار و پیشرفت این پروژه ها پرداخت و گفت:  برای اجرای پروژه های عسلویه با پیشرفت ۵۷ درصدی افزون بر ۱۹ میلیارد تومان پرداخت و بیش از ۲۰ میلیارد دیگر از اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای ۱۴ پروژه در این شهر باقی مانده است، در شهر جم نیز حدود ۲۰ میلیارد پرداخت شده و در حدود ۱.۵ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که پروژه ها در این شهر پیشرفت ۸۵ درصدی دارند.
 
وی افزود: در کنگان نیز برای اجرای ۱۲ پروژه بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که حدود ۱۴ میلیارد تومان دیگر باقیست و مبلغ پرداخت شده برای اجرای ۱۰ پروژه در شهر دیر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان بوده که ۱۵ میلیارد تومان دیگر هنور پرداخت نشده است.
نماینده کمیته اجرایی شورای راهبردی پارس جنوبی پرداخت ۷۵ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان تعیین شده برای اجرای طرح آبرسانی سیراف جم، پرداخت ۱۰ میلیارد تومان از اعتبار کل ۲۰۰ میلیاردی تکمیل جاده گردشگری وفاق، پرداخت ۷۰ میلیارد از ۲۱۰ میلیارد برای احداث ۱۴۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، مشارکت ۲۰ میلیارد تومانی در خرید تجهیزات مدارس، تامین نوشت افزار برای بیش از ۴ هزار دانش آموز از چهار شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پرداخت ۲.۵ میلیارد تومان برای حمایت از تیم های ورزشی منطقه، افزون برای ۶ میلیارد برای خرید اتوبوس سیار اهدای خون در کنگان و مشارکت در آبرسانی به مناطق روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده با مشارکت شورای راهبردی پارس جنوبی برشمرد.
وی همچنین در سخنانش از مشارکت شورای راهبردی برای احداث دانشکده مهندسی و آغاز فاز دوم احداث منازل کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد که بنا بر اطلاع این نهاد نیاز مددجویان کمیته امداد به مسکن رفع خواهد شد. 
 
سمیعی این نکته را متذکر شد که شورای راهبردی در اجرای پروژه های مشارکتی سهمی برابر و ۵۰ درصدی دارد که تخصیص اعتبارات در گرو ۲ عامل، پیشرفت پروژه ها و تامین باقی مبلغ اعتبار از محل اعتبارات استانی و کشوری دارد. 
وی همچنین یادآور شد که مجری و ناظر این پروژه ها فرمانداران و دستگاه های مربوطه هستند و مبلغ مالی به حساب فرمانداری های چهارگانه واریز می شود. 
 
در شورای راهبردی پارس جنوبی هشت شرکت به نمایندگی از ۴۷ شرکت مستقر در منطقه عضو کمیته اجرایی هستند و همگرایی برای اجرای پروژه های مسئولیت های اجتماعی را به عنوان یک هدف دنبال می کنند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید