نشست هم اندیشی رفع مشکلات شهرستان‌های کنگان و عسلویه

(پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲) ۱۴:۴۸

نشستی مشترک مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، رؤسای شورای شهر و شهرداران شهرهای عسلویه و کنگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس،  نشست مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با  نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداران  و رؤسای شورای شهر شهرستان‌های عسلویه و کنگان برگزار و در آن پیرامون مشکلات مهم از جمله امور زیرساختی، عمرانی رفاهی و توسعه ای گفت و گو شد.

مدیر عامل سازمان مطنقه ویژه پارس در این جلسه گفت: اگر عوراض آلایندگی و ارزش افزوده در شهرهای کنگان و عسلویه هزینه  شود بخش زیادی از هزینه‌های این شهرستان‌ها را پوشش می‌دهد.

سدی در سخنانش به مشکل مدیریت پسماند در شهرستان کنگان که از سوی مجموعه مدیریت شهری مطرح شده بود  اشاره کرد و گفت: محل امحا پسماند یکی از مشکلات ما نیز هست و حاضریم در این راستا مشارکت کرده و زمین واگذار کنیم و شهرداری مجری کار باشد. 

 جمله مشکلات مطرح شده در این نشست فاصله زمانی ایجاد شده از کلنگ زنی تا آغاز مراحل اجرایی احداث آب شیرین کن در شهرستان عسلویه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی، عسلویه در این خصوص بیان کرد: در رابطه با واگذاری زمین آب شیرین  کن عسلویه به آبفا برای آغاز عملیات مشکل خاصی نداریم اما اگر روند وارد فرآیند طولانی اداری شود مشمول زمان می شود که می توان مشکل را با انعقاد تفاهمنامه داخلی بین منطقه ویژه و آبفا رفع کرد. 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی در ادامه آمادگی کامل این سازمان را برای محرومیت زدایی از شهرستان عسلویه اعلام و اظهار کرد: ما تا هم اکنون آنچه در محدوده اختیارات ما و حتی فراتر از آن را انجام داده ایم اما اعتقاد داریم برای عسلویه باید کاری ویژه انجام شود.

وی افزود: باید برای عسلویه ردیف اعتباری ویژه در نظر گرفت که نماینده مردم عسلویه در مجلس می تواند در سطح کلان پیگیر تحقق آن باشد و ما حاضر به همکاری هستیم. 

اسدی به تخصیص اعتباری ۸۰ میلیارد تومانی در قالب شورای راهبردی به عسلویه اشاره کرد و افزود: ما حاضریم در پروژه هایی که میان شورای راهبردی و فرمانداری عسلویه نهایی شده تجدید نظر کرده و در جلسه ای مشترک با حضور شهرداری و شورای شهر عسلویه مبالغ را افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص موارد مطرح شده درباره رعایت حریم و تملک اراضی خواهان تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از مدیریت حقوقی و فنی سازمان منطقه ویژه پارس و شهرداری عسلویه شد. 

سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست، اظهار کرد: تا کنون منطقه ویژه و مجتمع گاز به تعهدات خود درباره تزریق آب به مخزن آب بیدخون عمل کرده و برای رفع علت اصلی مشکل باید اقدامی اصولی و کارشناسی انجام شود، منطقه ویژه نیز به سهم خویش آماده فراهم سازی زیرساخت های لازم است. 

pdf 14
pdf 13
pdf 12
pdf 11
pdf 10
pdf 9
pdf 8
pdf 7
pdf 6
pdf 5
pdf 4
عکس از علی قاسمی

pdf 2

pdf 3

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید