ثبت نخستین مشاهده کشوری زردپره رخ سیاه در عسلویه توسط کارمند سازمان منطقه ویژه پارس

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) ۰۹:۲۶

مهدی نقیبی، کارمند فناوری اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس موفق به ثبت نخستین رکورد کشوری پرنده زردپره رخ سیاه در عسلویه شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- سید مهدی نقیبی، کارمند فناوری اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس در آبان ماه سال جاری موفق شد برای اولین بار این‌گونه را در محدوده  منطقه ویژه پارس مشاهده و ثبت کند.

 

زردپره رخ سیاه که برای اولین بار در ایران مشاهده میشود از خانواده گنجشکسانان می باشد که زیستگاه اصلی این پرنده مرکز و شرق آسیا می باشد.

 

این نخستین ثبت از این گونه در ایران و استان بوشهر محسوب شده که توسط سایت جهانی پرنده نگری و همچنین کمیته ثبت پرندگان ایران مورد تایید قرار گرفته و به فهرست پرندگان ایران اضافه شده است.

 

مهدی نقیبی کارمند فناوری سازمان منطقه ویژه پارس از سال ۹۱ در سازمان منطقه ویژه پارس مشغول به کار‌ است و شش سال است که به صورت حرفه‌ای عکاسی حیات وحش و پرنده نگری انجام می‌دهد.

 

این پرنده نگر و عکاس حیات وحش تا کنون بیش از ۳۶۰ گونه از پرندگان ایران را مشاهده و ثبت کرده است که دو مورد آن برای نخستین بار  در ایران مشاهده و به لیست پرندگان ایران اضافه شده است.

 

از پرنده‌های ثبت شده این فعال محیط زیست بیش از ۱۷۰ گونه پرنده در منطقه ویژه پارس ثبت شده است که بیانگر تنوع زیستی و اقلیمی استان بوشهر است.

رسانه جدید v

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید