نشست روسای HSE و پدافند غیرعامل صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد

(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲) ۲۲:۰۴

نشست روسای HSE و پدافند غیرعامل شرکت های صنعتی مستقر در منطقه ویژه انرژی پارس با برگزاری نخستین جلسه، کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، امروز نخستین جلسه‌ هم اندیشی روسای  HSE شرکت های صنعتی مستقر در منطقه ویژه پارس با حضور  مسئولان و کارشناسان HSE  مستقر در این منطقه در مرکز همایش های سازمان منطقه ویژه برگزار شد. 
 
بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای، بررسی چالش ها و مشکلات مشترک شرکت های صنعتی، تقویت سیستم یکپارچه نظام مدیریت شرایط اضطراری از اهداف تشکیل این جلسه بود که مقرر شد این جلسات به صورت منظم با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شود.
مهرزاد غیبی رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس در این جلسه بر اهمیت موارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست تاکید کرد و گفت: اهمیت مباحث ایمنی ، بهداشت و محیط زیست که با سلامت کارکنان و مردم در ارتباط است بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت در منطقه ای که هاب انرژی کشور است دوچندان می شود. 
 
وی افزود: بررسی چالش ها و تدوین استراتژی و چشم انداز منطبق بر استانداردهای روز جهانی و در کنار آن هم افزایی تمام صنایع مستقر در منطقه می تواند نقطه اتکایی برای کاهش چشم گیر حوادث در محیط خطرناک صنعتی و همینطور مدیریت شرایط بحرانی باشد. 
 
در این جلسه درباره مواردی همچون زیرساخت های منطقه در حوزه بهداشت و درمان تبادل نظر و به برنامه جاری منطقه ویژه پارس به عنوان بخش حاکمیتی برای اطمینان در عملکرد سیستم ها پرداخته شد. 
 
جانشین اول فرماندهی ارشد پدافند غیرعامل منطقه ساخت زمین آموزش آتش نشانی با اختصاص زمینی به مساحت ۱۳ هکتار مجهز به تجهیرات استاندارد و به روز دنیا  برای ارتقا توان علمی و عملی آتش نشانان منطقه را به عنوان یکی از برنامه های اصلی این سازمان عنوان کرد.
همچنین مقرر شد که جلسات روسای  HSE و پدافند غیرعامل صنایع مستقر در منطقه ویژه انرژی پارس به صورت فصلی برگزار شود و در قالب زیرمجموعه این نشست ، کارگروه‌های تخصصی ایمنی، فرماندهان حادثه و افسران آتش نشانی به صورت ماهانه تشکیل جلسه دهند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید