معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت:

طرح پدافند غیر عامل شهید رئیسعلی دلواری موجب نا امیدی دشمن می‌شود

(یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲) ۱۷:۱۸

وحید رضا زیدی فرد در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری درمورد طرح پدافند غیرعامل در منطقه ویژه پارس ابراز داشت: صنعت نفت خط مقدم جبهه اقتصادی و نمود اقتصاد کشور است و‌ به همین هدف بسیار جذابی برای دشمنان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با بیان این که اگر مشکلی برای صنعت نفت ایجاد شود پیامدها و تبعاتش به کل جامعه برمی گردد، افزود: در زمان جنگ شاهد بودیم که پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی ما را بمباران می کردند به طوری که بیش از دو هزار بار به  جزیره خارگ در جنگ تحمیلی حمله شد اما یک روز هم صادرات نفت متوقف نشد.
 
معاون وزیر نفت با اشاره به تامین هفتاد درصد گاز کشور در منطقه ویژه پارس ابراز داشت: با توجه به اهمیت این منطقه پدافند غیرعامل باید به صورت ویژه مورد عنایت قرار بگیرد.
 
زیدی فرد اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم را در راستای تاب آوری صنعت نفت کشور عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات نفت و میعانات گازی یکی از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم در دو سال اخیر بود.
 
وی باقی ماندن میعانات گازی در خلیج فارس را یکی از بزرگ ترین مشکلات دوره قبل دانست و افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در دوره قبل به تولید هم ضربه زده بود انباشت میعانات گازی بر روی شناورها بود که در دولت سیزدهم به صورت کامل رفع شد.
 
 
زیدی فرد رویکرد دولت سیزدهم برای ساخت پترو پالایشگاه ها جهت تکمیل زنجیره ارزش را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این دولت دانست.
 
 
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری استفاده از تولیدات داخلی و ساخت داخل در دولت سیزدهم به ویژه در صنعت نفت را ستود و وزارتخانه نفت را سرآمد دیگر دستگاه ها در استفاده از تجهیزات داخلی عنوان کرد.
 
وی از تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین وزیر نفت درمورد تعیین تکلیف فلرهای گاز خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان این دولت بسیاری از فلرها خاموش شوند.
 
وی اجرای طرح پدافند غیرعامل شهید رییسعلی دلواری و همچنین فشارافزایی چاه های گاز در منطقه را از جمله پروژه های بسیار خوب وزارت نفت اعلام کرد.
 
 
معاون وزیر نفت از حضور تمام اعضای کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور در تصویب طرح پدافند غیرعامل شهید رییسعلی دلواری خبر داد و گفت: طرح فعلی مورد اجماع همه طرفین است اما نمی گوییم این طرح بدون اشکال است زیرا بعداز اجرا ممکن است برخی نواقص نمایان شود.
 
 
زیدی فرد ابراز امیدواری کرد با همدلی، همکاری و  تعامل صورت گرفته این طرح جدی تر دنبال شود.
 
وی با تاکید بر اجرای مانورها و انجام جلسات منظم برای هماهنگی بیشتر گفت: نقاط ضعف چنین طرح هابی در مانورهای نمایان می شود بنابراین نباید از اجرای مانور بترسیم زیرا اگر الان ضعف ها را شناسایی نکنیم بعدا دچار مشکل خواهیم شد.
 
 
وی با بیان این که تهدیدات دشمن در حال بروز شدن است، گفت: باید متناسب با تهدیدات راهکار پیدا کرد.
 
زیدی فرد با اشاره به وجود صنعت در میان مردم ابراز امیدواری کرد آموزش و فرهنگ سازی به طور جدی پیگیری شود.
 
معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری ابراز امیدواری کرد نتایج طرح شهید رییسعلی دلواری منجر به تاب آوری بیشتر منطقه و ناامیدی دشمن شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید