تشکیل شورای هماهنگی پدافند غیرعامل در پهنه‌های حیاتی کشور

(دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲) ۰۹:۱۴

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از پیش بینی تشکیل شورای هماهنگی پدافند غیرعامل به عنوان یکی از الزام های پدافند غیرعامل برای مناطق حیاتی خبر داد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-یکشنبه ۱۰ دیماه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری طرح پدافندی منطقه ویژه پارس(طرح رئیسعلی دلواری)غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با ترکیبی دانستن تهدیدات اخیر گفت: الگوهای دفاعی ما متناسب با نوع تهدیدها باید به‌روزرسانی شود تا توانایی پاسخگویی داشته باشیم.
 
 وی اظهار داشت: صنایع می بایست برنامه حفظ تداوم کارکردهای خود را به جدیت دنبال کنند تا در هر شرایطی در اثر حوادث سایبری و غیرسایبری، زنجیره ارائه خدمت قطع نشود.
 
جلالی به اختلال در سامانه سوخت اشاره کرد و گفت:  در حادثه اخیر اختلال در سامانه سوخت مشاهده شد که باوجود برخی ایرادات اما اقدامات لازم برای مختل نشدن در ارائه سوخت به شهروندان انجام شد که این نشان از آمادگی و توجه به برنامه حفظ تداوم کارکرد در این زیرساخت دارد.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت منطقه ویژه پارس به‌عنوان قطب انرژی کشور و پهنه حیاتی دانستن آن ابراز داشت: حیاتی تلقی شدن یک منطقه، الزام‌هایی را با خود به همراه دارد. 
 
وی وحدت فرماندهی را یکی از الزامات آن عنوان کرد و گفت: این الزام در قالب یک فرماندهی واحد که توسط وزیر نفت و رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور منصوب می‌شود، محقق شده است.
 
جلالی مصوبات کارگروه دائمی پدافند غیرعامل به‌عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل را برای همه بخش‌های کشور لازم الاجرا دانست و ابراز داشت: الزام‌های پدافند غیرعامل برای اولین بار از پشتوانه قانونی برخوردار شد و استنکاف از مصوبات و قوانین آن جرم‌انگاری شده است.
 
وی همچنین بر توجه به طـرح راهبردی حفاظت از زیرساخت‌های کشور، نظام عملیاتی پدافند سایبری، نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی و نظام آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدها تاکید کرد.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از الزام‌هایی که برای مناطق حیاتی در نظر گرفته شده است را پیش‌بینی تشکیل شورای هماهنگی پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت:  این موضوع در سلسله مراتب وزارت نفت قرار داشته و سازمان پدافند غیرعامل کشور هدایت تخصصی موضوعات آن را برعهده دارد.
 
جلالی حوزه شمول مصوبات شورای هماهنگی پدافند غیرعامل در مناطق حیاتی را شامل همه شرکت ها و ادارات کشوری، لشکری، دولتی و خصوصی که در منطقه مشغول به فعالیت هستند، دانست.
 
وی یکی از اهداف این شورا را دستیابی به وحدت فرماندهی عنوان کرد و ابراز داشت: این موضوع از اهمیت ویژه ای به خصوص در زمان  وقوع بحران‌ها برخوردار است.
 
جلالی ادامه داد: این شورا وظیفه حفاظت و صیانت از مردم و دارایی‌هایی موجود در پهنه‌های حیاتی را نیز برعهده دارد. 
 
وی رصد، احصای تهدیدها و مخاطرات و همچنین اقدامات لازم برای رفع آن ها را از دیگر وظایف این شورا دانست و تصریح کرد: مدیریت و کنترل ریسک و برنامه‌ریزی برای تداوم حفظ کارکرد زیرساخت‌های موجود در پهنه‌های حیاتی از وظایف آن است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید