مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس؛

راه اندازی مرکز پایش زیست محیطی در منطقه ویژه پارس

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲) ۲۱:۳۳

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از راه اندازی مرکز پایش زیست محیطی منطقه ویژه پارس در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی در اولین همایش معرفی پروژه های برتر زیست محیطی در منطقه ویژه پارس که با حضور سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور برگزار شد، با اشاره به تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری برای حوزه زیست محیطی در منطقه ویژه پارس، اظهار داشت:  بزرگ ترین میدان گازی مشترک جهان در این منطقه قرار دارد و تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در منطقه ویژه پارس سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان این که بیش از ۴۰ درصد فرآورده های نفتی کشور و بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از این منطفه تامین می شود، ابراز داشت: باید به محیط زیست منطقه توجه ویژه کرد.
 
اسدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت نفت در سال ۹۵ در حوزه زیست محیطی ابراز داشت: امروز با استقرار دولت سیزدهم و عنایت رییس جمهور محترم و به همت مهندس اوجی، وزیر نفت، این مصوبات یکی پس از دیگری در حال اجراست.
 
وی با بیان این که چند تفاهم نامه ارزشمند زیست محیطی در حال انعقاد است، افزود: در این همایش دو‌ تفاهم نامه بسیار مهم منعقد خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از کمک به احیای جنگل حرا در منطقه نایبند خبر داد و گفت: امشب تفاهم نامه ای امضا می شود که بر اساس آن در احیا و توسعه جنگل حرا در منطقه نایبند اقدامات ارزشمندی انجام خواهد شد.
 
 
اسدی با بیان این که هفته قبل با منابع طبیعی در مورد توسعه جنگل کاری و فضای سبز در مورد کاشت یک میلیارد نهال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تفاهماتی صورت گرفته است، افزود: برای این هدف ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
 
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجموعه ای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه اقدامات ارزشمندی در حوزه زیست محیطی انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که همه وظیفه داریم از محیط زیست حمایت کنیم، گفت: شاخص های زیست محیطی منطقه باید حفظ شود و ما آن را وظیفه اصلی خود می دانیم.

وی همچنین از راه اندازی مرکز پایش زیست محیطی منطقه ویژه پارس خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته زمینی برای این پروژه  اختصاص دادیم و مبالغی هم از شورای راهبردی تخصیص یافت.

 

اسدی ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی مرکز پایش زیست محیطی منطقه ویژه پارس به زودی آغاز شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید