تقدیر رئیس سازمان محیط زیست کشور از اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲) ۱۹:۲۶

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در منطقه ویژه پارس در حوزه محیط زیست گفت: در منطقه ای که اکنون در آن حضور داریم، رویکرد خوبی در پیش گرفته شده است و مهندس اسدی روحیه محیط زیستی دارد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-علی سلاجقه با تاکید بر اجرای برنامه هایی برای پایش آلاینده ها در منطقه ویژه پارس ابراز داشت: با راه اندازی این مرکز می توان وضعیت پراکنش آلاینده ها را در نقاط مختلف از جمله دریا بررسی و تحلیل کرد.
 
رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان این که دنیای استعمار با مسائل زیست محیطی کشور ما را تحت فشار قرار می دهد، افزود: در آینده مراودات ما با دنیا با محیط‌زیست تنظیم خواهد شد.
 
وی با بیان این که در دنیا از برچسب انرژی به سمت برچسب کربن رفته اند، اظهار داشت: 
به زودی جهان برچسب کربن را دنبال می کند و کشورها بر اساس محیط زیست را مدیریت خواهند کرد.
 
سلاجقه با بیان این که در منطقه برنامه هایی در حال انجام است که نسل آینده پرطراوت باشند، افزود: در این منطقه به احداث آزمایشگاه بزرگ محیط زیستی کشور نیاز داریم.
 
معاون رییس جمهور با اشاره به وجود پژوهشگاه صنعت نفت کشور و دیگر شرکت ها و مراکز دانش بنیان گفت: همه باید دست به دست هم بدهند تا مجموعه آزمایشگاهی کربن به عنوان الگوی کشور در این منطقه ایجاد شود.
 
وی با بیان این که باید آزمایشگاه های محیط زیستی ما در کنار مناطق پیرامونی صنعت باشد، بر شکل گیری فضاهای آموزشی و پژوهشی در منطقه ویژه پارس تاکید کرد.
 
رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به احداث مرکز تحقیقات بین المللی محیط زیست دریایی کشور در جزیره هرمز و در منطقه تنگه هرمز، گفت: از منطقه ویژه پارس می خواهیم به آنجا نظر ویژه ای داشته باشند.
 
سلاجقه با بیان این که محیط زیست منطقه می بایست توسط کشورهای همین منطقه حفظ شود، افزود: ایران به عنوان سردمدار آن باید الگویی برای سایر کشورها باشد.
 
معاون رییس جمهور با تاکید بر اقتصاد دریامحور اظهار داشت: به جناب رییس جمهور هم عرض کردم دریا ظرفی است که آبزیان بسیاری در آن زندگی می کنند.
 
سلاجقه با بیان این که مرجان ها ۲۵ درصد تولیدات دریایی را تولید می کنند، گفت: خطوط نفت و گاز در دریا باید الزامات محیط زیستی را رعایت کنند و ما باید احترام میزبان را رعایت کنیم.
وی همچنین بیان کرد همایشی که اکنون برگزار می شود به عنوان اولین همایشی در کشور است که تمام مجموعه های محیط زیستی به ویژه مدیرانش در آن حضور دارند.
 
سلاجقه با تاکید بر تغییر رویکردها در مسئله محیط زیست ابراز داشت: ریزگردها و آلاینده ها از موضوعاتی هستند که مردم درمورد آن ها دارای آستانه تحمل پایینی هستند.
 
وی به انتظار مردم برای استفاده از هوای سالم اشاره کرد و گفت: از طرفی ما توسعه را درنظر داریم و با توجه به اولویت امسال که  حمایت از تولید است، سیاست ما هم رشد تولید و اقتصاد کشور است.
 
معاون رییس جمهور با بیان این که به توسعه اعتقاد داریم و به طور کلی از آن حمایت می کنیم، افزود: برنامه های بسیار خوبی در کنار توسعه و رشد تولید در منطقه ویژه پارس در حال انجام و روند روبه جلو است و باید بر اساس تقویم و برنامه زمانبندی پساب ها و هم فلرهاسامان دهی شوند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام برنامه های درنظر گرفته شده در صنعت، اقتصاد و محیط زیست کشورمان در جهان الگو شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید