رتبه اول منطقه ویژه پارس در صادرات غیرنفتی کشور

(سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲) ۱۶:۰۰

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: از ۱۵ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته در حوزه پتروشیمی، نه میلیارد دلار مربوط به منطقه ویژه پارس بوده که از این بابت منطقه ویژه پارس دارای رتبه برتر در کشور می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- علی اکبر شامانی،مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران افزود: در نه ماهه گذشته حدود ۳۶ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در گمرکات کل کشور صورت گرفته که از این میزان حدود ۱۵ میلیارد دلار کالاهای پتروشیمی بوده است.
 
وی در حاشیه نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که در حوزه وزنی ۲۶ درصد رشد داشتیم، افزود: این میزان صادرات از لحاظ ارزشی ۶۸ صدم درصد کاهش نشان می دهد که به دلیل افت قیمت‌های جهانی است.
 
وی با اشاره به صادرات ۱۰۱ میلیون تن کالا از گمرکات کشور ابراز داشت: از این میزان صادرات، ۳۸ میلیون تن مربوط به کالاهای پتروشیمی بوده است.
 
شامانی صادرات در منطقه ویژه پارس را هم از لحاظ ارزش حجم و هم ارزآوری، بالاترین در کشور دانست و اظهار داشت: این موضوع وظیفه گمرکات منطقه را سنگین تر از گذشته می کند.
 
 وی با اشاره به روز جهانی گمرک و شعار سازمان جهانی در سال ۲۰۲۴ افزود: شعار سازمان جهانی گمرک در سال جاری میلادی تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید بوده که با مشاهده فعالیت های گسترده انجام شده در منطقه ویژه پارس باید گفت این تعامل از قبل در این منطقه با گمرک وجود داشته است.

 

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با تاکید بر بروز شدن گمرکات کشور اظهار داشت: از هشت سال گذشته تاکنون اظهارنامه ها از کاغذی به الکترونیکی تبدیل شدند  که گام مهمی برای ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع است.

 

وی همچنین بر کنترل سیستمی در گمرکات کشور تاکید کرد و از انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان برای این موضوع خبر داد.

گمرک 9
گمرک 7
گمرک 6
گمرک 5
گمرک 4
گمرک 3
گمرک 2
گمرک 1

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید