رشد ۶۱۹ درصدی ترانزیت کالا در منطقه ویژه پارس

(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲) ۱۱:۴۱

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: منطقه ویژه پارس در حوزه ترانزیت ۶۱۹ درصد رشد داشته که در این حوزه برتر است.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- علی سلیمانی در حاشیه مراسمی که سازمان منطقه ویژه پارس برای بزرگداشت روز جهانی گمرک برگزار کرده بود، ابراز داشت: بالغ بر ۲۵ میلیون و ۳۰۳ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار از استان بوشهر صادرات شده است.
 
وی از لحاظ وزنی بیش از ۸۴ درصد و از منظر ارزشب حدود ۹۰ درصد صادرات کل استان را مربوط به منطقه ویژه پارس دانست.
 
ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان این که چنین عملکردی به سادگی به دست نمی آید، از همکاران خود در گمرک سازمان منطقه ویژه پارس قدردانی کرد.
 
وی محصولات پتروشیمی را نوک پیکان صادرات استان بوشهر عنوان کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای ما بسیار مهم است.
 
سلیمانی درمورد واردات نیز گفت: در کنار صادرات، واردات هم برای ما مهم است و در حال حاضر اکثر کالاهایی که وارد می شود مواد اولیه، ماشین آلات و‌ کالاهای سرمایه ای هستند.
 
وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه واردات گفت:  رویکرد دولت سیزدهم کاهش وابستگی و قطع آن است.
 
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان این که هیچ‌ کالای رسوبی در گمرکات استان وجود ندارد، این کالاها را حق الناس و همچنین حق دولت دانست و اعلام کرد: در گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر هیچ کالای رسوبی وجود ندارد و از این منظر یکی از گمرکات شاخص هستیم.
 
سلیمانی همچنین از واردات ۵۴۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار خبر داد.
 
وی درمورد درآمد گمرکات استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای امسال تا دی ماه حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب خزانه دولت واریز کردیم.
 
سلیمانی میزان درآمد گمرکات استان در سال ۱۴۰۰ را حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد و سال گذشته حدود هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
 
وی تراز گمرکات استان بوشهر را در حوزه ترانزیت بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در بحث ترانزیت خارجی در ۱۰ ماهه اول سال جاری حدود ۸۸ درصد رشد داشتیم.
 
سلیمانی در پایان تصریح کرد: منطقه ویژه پارس نیز در حوزه ترانزیت ۶۱۹ درصد رشد داشته که در این حوزه هم برتر است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید