اعتبارِ ۳۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه ویژه پارس برای درختکاری و توسعه فضای سبز

(شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) ۱۰:۰۴

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای درختکاری و ایجاد فضای سبز در این منطقه و دیگر مناطق استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-سخاوت اسدی در حاشیه مراسم روز درختکاری، یکی از مولفه های اساسی در همه مناطق به ویژه مناطق صنعتی را حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز دانست و گفت: از طریق کاشت نهال سعی می کنیم به ارتقاء و بهبود شاخصه های زیست محیطی منطقه کمک کنیم.
 
وی با بیان این که تکلیف داریم حداقل ۱۰ درصد از فضای همه صنایع، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها را به فضای سبز اختصاص دهیم، افزود: اگر به دلیل محدودیت های اراضی نتوانستیم در نقطه ای این تکلیف قانونی را محقق کنیم قطعا شرکت ها آن را در خارج از محدوده خود اجرا خواهند کرد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به انعقاد تفاهم نامه با منابع طبیعی استان بوشهر و همچنین اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اشاره کرد و توسعه جنگل حرا در منطقه عسلویه را از تکالیف مهم سازمان متبوع دانست.
 
وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد کاشت یک میلیارد نهال اشاره کرد و گفت: در استان بوشهر کاشت بخشی از این نهال ها برعهده سازمان منطقه ویژه پارس گذاشته شده است.
 
اسدی همچنین از همکاری و تعهد شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه پارس برای همکاری و همراهی با اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در راستای کاشت نهال در سایر نقاط استان خبر داد.
 
وی با بیان این که حدود ۲۰ میلیارد تومان از منابع خودمان یعنی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در اختیار داریم، ابراز داشت: هم اکنون کاشت نهال در سطح منطقه در حال انجام است و ما درخواست افزایش این مبلغ را به مقامات بالاتر اعلام کردیم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ابراز امیدواری کرد با افزایش مبلغ ۲۰ میلیارد تومان موافقت شود.
 
وی با بیان این که  ۱۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات شورای راهبردی اختصاص خواهد یافت، افزود: این مبلغ با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در سایر مناطق استان در راستای کاشت یک میلیارد نهالِ مورد تاکیدِ رهبر معظم انقلاب هزینه خواهد شد.

ث 8
ث 4
ث 3
ث 2
ث 1

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید