مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خبر داد:

۲۴۰۰ نفر نیروی بومی در سال ۱۴۰۲ در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس جذب شدند

(چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) ۱۴:۲۴

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از جذب دو هزار و ۴۰۰ نفر نیرویِ بومیِ استان بوشهر در سال گذشته در شرکت‌های این منطقه خبر داد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- سخاوت اسدی در نشست مدیران سازمان منطقه ویژه پارس با استاندار بوشهر، یکی از برنامه‌های مهم این سازمان را توجه به اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌ها و صنایع مستقر در این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: جذب این تعداد نیروی بومی، غیر از نیروهایی است که در بخش های کارگری مشغول به کار شدند.
 
وی همچنین به جذب 858 نفر از جوانان بومی استان بوشهر برای اشتغال در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در این طرح تاکنون 322 نفر جذب شده‌اند و 536 نفر دیگر نیز با برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری جذب خواهند شد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس آمار نیروهای بومی شاغل در این منطقه را  ۴۱/۸ درصد عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده زمینه تحقق 50 درصدی جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های مستقر در این منطقه فراهم می‌شود.
 
اسدی یکی از تعهدات وزارت نفت در محیط‌های پیرامونی صنایع را تخصیص اعتبارات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور تصویب یک‌هزار میلیارد تومان از محل منابع صنایع پتروشیمی  مستقر در منطقه ویژه پارس برای اجرای طرح‌های عمرانی بود که تاکنون 60 درصد آن تخصیص یافته است.
 
وی ادامه داد: در مجموع تاکنون 600 میلیارد تومان اعتبار یاد شده برای طرح‌های عمرانی این استان پرداخت شده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین از تصویب 12 میلیارد تومان برای حوزه ورزش و جوانان استان بوشهر خبر داد و گفت: اعتبارات خوبی نیز برای طرح‌های آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها مصوب و پرداخت می‌شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید