مهندس یوسفی‎،

33 درصد از تولید روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی طی یک سال و نیم اخیر محقق شده است

(جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳) ۱۵:۵۱

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از مجموع تولید روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی،بیش از 33 درصد آن طی یک سال و نیم اخیر و در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست مشترک با معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه 30 هزار هکتار از محدوده منطقه ویژه پارس در محدوده شهرستان های عسلویه و کنگان قرار دارد گفت:  29 فاز گازی در این محدوه پیش بینی شده  که در صورت بهره برداری کامل از این فاز ها تولید روزانه گاز از میدان گازی پارس جنوبی به 800 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطر نشان ساخت: درآمد حاصل از صادرات میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی از منطقه ویژه پارس نقش بسیار مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد و به همین منظور با هدف جلوگیری از خام فروشی و تولید ارزش افزوده برای کشور 30 مجتمع پتروشیمی در این منطقه پیش بینی شده است که از این تعداد در حال حاضر 12 مجتمع پتروشیمی به بهره برداری رسیده است.

صادرات 40 درصد از کالاهای غیر نفتی کشور از منطقه ویژه پارس طی سال گذشته

مهندس یوسفی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 40درصد از صادرات کالاهای غیرنفتی کشور از منطقه ویژه پارس صورت گرفته است افزود: طی سال گذشته 14 میلیارد و 350 میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات برای اقتصاد کشور بسیار قابل توجه است.

انتخاب 8 سرمایه گذار برای اجرای طرح پالایشی سیراف

وی طرح پالایشی سیراف را که در قالب ۸ پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس گنگان)اجرا می شود را از لحاظ اقتصادی بسیار حایز اهمیت دانست و  گفت: طی ماه های گذشته با فراخوان وزارت نفت به منظور انتخاب سرمایه گذار برای این طرح مهم اقتصادی در عرصه ملی، 8 سرمایه گذار شناسایی و انتخاب شده اند که برای اجرایی شدن این طرح به 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه فاز 12 پارس جنوبی در محدوده پارس کنگان قرار دارد افزود: این فاز از مگا پروژه های صنعت نفت در منطقه است و روزانه 17/5 میلیون دلار درآمد نصیب کشور می شود.

وی تاکید کرد: از آغاز فعالیت های صنعت نفت در منطقه ، 33 درصد از تولید روزانه گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی طی سال گذشته و امسال محقق شده است وبا تدابیر صورت گرفته در وزارت نفت این امیدواری وجود دارد که پرونده پارس جنوبی در سال 96 بسته شود.

26 میلیارد تومان برای آموزش های فنی و حرفه ای و توانمند سازی نیروی انسانی استان بوشهر اختصاص یافت

مهندس یوسفی همچنین یادآور شد: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان  26 میلیارد تومان برای  آموزش و توانمند سازی  نیروی انسانی استان بوشهر اختصاص یافته و لازم است به صورت هدفمند سرفصل های متناسب با نیاز صنعت در استان طراحی و تدوین کنیم که زمینه جذب فازغ التحصیلان دوره های فنی و حرفه ای در بازار کار فراهم شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه پیشتر دو تفاهمنامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور به مبالغ 6 میلیارد و 8 میلیارد تومان منعقد شده بود گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میزان جذب در سازمان فنی و حرفه ای حدود دو میلیارد تومان بوده است و ما به طوری جدی خواستار تغییراتی در استراتژی سازمان فنی و حرفه ای برای افزایش میزان جذب و به تبع آن افزایش میزان اثر بخشی آن هستیم.

مهندس یوسفی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه اشتغال در منطقه ویژه پارس گفت: لازم است در این زمینه تدابیری از سوی  سازمان فنی  حرفه ای کشور اندیشیده شود که بتوان بودجه اختصاص یافته در این زمینه نحو موثر و کارآمد مدیریت شود.

لزوم توجه به مشاغل غیر مستقیم و پشتیبانی در منطقه

وی حضو صنعت نفت در منطقه را عامل پیدایش بسیاری از مشاغل غیر مستقیم در منطقه دانست و افزود: می توان دامنه ی آموزش های فنی و حرفه ای به مشاغل غیر مستقیم و پشتیبانی نیز سرایت داد که در صورت تحقق این امر تحول عظیمی در زمینه اشتغال کارجویان فراهم می شود.

بکار گیری 1019 نفز از کارجویان بومی طی پنج ماه گذشته

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در حال حاضر عمده تمرکر صنعت نفت در محدوده پارس کنگان قرار دارد افزود:طی ماه های مرداد تا اسفند  1019 نفر از کارجویان بومی استان بوشهر صرفا از طریق نمانیدگی اشتغال پارس کنگان به پیمانکاران منطقه معرفی و جذب شده اندکه امیدواریم این روند رو به جلو ادامه یابد.

آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار باشد

حجت الاسلام و المسلمین موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی مقوله اشتغال و تحقق آن برای مردم منطقه را از مهمترین خواسته های آنان ارزیابی و تاکید کرد:لازم است با طراحی و تدوین سر فصل های مورد نیاز صنعت در آموزش های فنی و حرفه ای زمینه اشتغال کارجویان را فراهم کنیم و این در صورتی است که بتوان در این زمینه نیازهای صنعت به خوبی شناسایی شود.

احمدی با بیان اینکه هموراه ورود صنعت در هر منطقه ، برخی از فرصت های شغلی ساکنان آن منطقه را تغییر و به تبع آن فرصت های بسیاری نیز پیش رو قرار می دهد افزود: در این زمینه انتظار ما از صنعت نفت و سازمان فنی و حرفه ای فراهم آوردن زمینه اشتغال کارجویان است و امیدواریم دوره های فنی و حرفه ای بتواند در این زمینه موثر واقع شود.

65 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای منتج به اشغال کارجویان می شود

دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی نیز در این نشست مشترک با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای از واژه دیپلماسی فنی و حرفه ای یاد کرد و در تعریف آن گفت: ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در یک بستر سازی برای رسیدن به انواع دیپلماسی عمومی ، اجتماعی ،  فرهنگی و انرژی می باشد و یکی از ابزارهای قدرت نرم برای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعزام نیروی کار به خارج از کشور را از جمله روش های موثر در امر اشتغال نام برد و افزود: در بازدید اخیر به همراه وزیر خارجه از کشور های آ‏فریقایی ملیت های گوناگونی در آنجا به کار مشغول هستند و متاسفانه طی سال های گذشته اعزام نیروی کار به خارج از کشور مورد غفلت قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند استراتژی خاصی در این زمینه هستیم.

دکتر پرند با بیان اینکه 65 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای منتج به اشتغال می شود گفت:یادگیری یک سری مهارت ها مانند  نحوه کار با کامپیوتر  یک پیش نیاز برای هر فرد است و نباید از آن به عنوان یک مهارت یاد کرد و این در صورتی است که صنایع کشور در تعامل با سازمان فنی و حرفه ای ، دوره های تخصصی پیشنهاد دهند تا پس از آن کارجویان با مشاوره و هدایت شغلی به کار گمارده شوند.


معاون وزیر کار 1 معاون وزیر کار 2 معاون وزیر کار 3 معاون وزیر کار 4 معاون وزیر کار 5 معاون وزیر کار 6 معاون وزیر کار 8 معاون وزیر کار 7 معاون وزیر کار 9معاون وزیر کار 11 معاون وزیر کار 12 معاون وزیر کار 13 معاون وزیر کار 14

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید