زیرساخت ها در منطقه ویژه پارس آماده حضور سرمایه گذاران ؛

جابجایی روزانه دو هزار نفر مسافر در فرودگاه بین المللی خلیج فارس

(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۶

فرودگاه بین المللی خلیج فارس با جابجایی روزانه دوهزار نفر به عنوان یکی از پرترافیک ترین فرودگاههای کشور شناخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،مدیر  فرودگاه بین المللی خلیج فارس منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر گفت: فرودگاه بین المللی خلیج فارس منطقه ویژه پارس ، فرودگاهی سازگار با استانداردهای بین المللی به عنوان یکی از مجهزترین فرودگاههای کشور می باشد که با هدف پشتیبانی و کمک به توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی و تحقق برنامه های صنعت نفت در یکی از عظیم ترین مناطق نفت و گازی کشور  توسط وزارت نفت احداث و راه اندازی شده است.

علی رضا ارزنده تصریح کرد:‌ این فرودگاه از نظر سخت افزاری با دارا بودن باند پروازی به طول 4000 متر و پهنای 45 متر با دو شانه هفت و نیم متری امکان نشست و برخاست هوپیماهای پهن پیکر را دارا می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اینروزها فرودگاه بین المللی خلیج فارس با توجه به شتاب بیش از پیش در اجرای پروژه های پارس جنوبی و آماده شدن این منطقه جهت تجربه کردن دوران پساتحریم با انجام  متوسط روزانه 20 سورتی پرواز در مسیرهای مختلف هوایی و جابجایی روزانه قریب به دو هزار نفر مسافر به عنوان یکی از ده فرودگاه پرترافیک و فعال ایران اسلامی شناخته می شود.

فرودگاه

ارزنده با اشاره به برنامه های توسعه ای در فرودگاه بین المللی خلیج فارس گفت: احداث باند دوم بطول قریب به 4 کیلومتر و به عرض 60 متر و 5 دستگاه تاکسیوی ارتباطی و راه اندازی سیستم ناوبری و روشنایی CATII ، احداث ترمینال مسافری جدید به مساحت 15 هزار مترمربع با پیش بینی امکان نصب Air  Bridge ، احداث اپرون بتنی بار و تکمیل محوطه سوخت رسانی از دیگر برنامه ها و پروژه های در حال اجرا جهت توسعه ی زیرساخت های این فرودگاه بین المللی می باشد.

بدون شک در ماههای آتی و با فعال شدن پروژه های صنعت نفت در استان بوشهر و منطقه ویژه پارس ،‌این فرودگاه نیز با تکمیل و توسعه زیرساخت های خود شاهد افزایش چند برابری سورتی های پروازی و جابجایی مسافر خواهد بود.

فرودگاه

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید