با امضای تفاهم همکاری منطقه ویژه پارس و ستصا ؛

زمینه حضور سازندگان داخلی در منطقه ویژه پارس فراهم شد

(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴) ۱۵:۱۶

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در نشست امضای تفاهم نامه منطقه ویژه پارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران از زمینه سازی به منظور حضور سازندگان داخلی در منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس یوسفی با اعلام این خبر گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که در سال 90 با مسئولان صنعت نفت داشتند، تاکید کردند که تاکنون در صنعت نفت کار زیادی برای حمایت از تولیدات داخلی نشده است و این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و یکی از شعارهای مهم رئیس جمهور حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی است و در وزارت نفت نیز تاکید بسیار زیادی بر این موضوع صورت گرفته است و دستورالعمل‌های نیز در این خصوص  ابلاغ شده است و این موضوع در راستای تحقق اهداف دولت و نظام در اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر استمرار حمایت از تولید کنندگان داخلی تصریح کرد:با توجه به دوران پسا تحریم،سیاست های اتخاذی دولت تدبیر و امید و حضور تیم ها و گروه های عالی رتبه از کشورهای مختلف، تقاضاها جهت حضور و سرمایه گذاری در صنعت نفت توسط شرکت ها و پیمانکاران خارجی افزایش یافته است،از این رو این فرصت می تواند فضای خوبی را برای رشد و حضور تولید کنندگان و سازندگان داخلی نیز فراهم سازد.

مهندس یوسفی خاطرنشان کرد: حضور این سرمایه‌گذاران در کشور باید زمینه را برای ایجاد اشتغال، انتقال دانش و گسترش تولیدات داخل کمک کند و تاکید مقام عالی وزارت نفت نیز در زمینه سرمایه‌گذاری بر این روند است.
وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری منطقه ویژه پارس و ستصا افزود: امضای این تفاهم‌نامه یک آغاز برای حضور مثبت و سازنده تولیدکنندگان داخل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و دفتر سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در منطقه راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: شرایطی را فراهم کرده‌ایم که سازندگان به منطقه آمده و محصولات و تولیدات خود را ارائه داده و این ظرفیت‌ها را ببینند و از آن استفاده کنند و ما نیز شرایط این ارتباط بین تولیدکنندگان داخلی با فعالان منطقه را فراهم سازیم.
وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت و توسعه با توجه به دوران پسا تحریم ادامه داد: بازار قابل توجهی برای تولیدکنندگان در پیش رو است که باید از ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی استفاده کنیم.
عضو هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران نیز در این نشست با تقدیر از همکاری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای ایجاد شرایط فعالیت این انجمن در منطقه ویژه پارس، اظهار داشت: حضور در منطقه می‌تواند حمایت از تولیدات داخلی را تحقق بخشد.
مهندس بصیری با بیان اینکه بیش از 150 شرکت دولتی ، نیمه دولتی و خصوصی در انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران فعالیت می کنند، اضافه کرد: این شرکت‌ها دارای توانمندی بالایی هستند که می‌توانند نیازهای صنعت را تامین کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران ادامه داد: فعالان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستند و ما نیز به دنبال ارائه خدمات هستیم و ایجاد دفتر در منطقه ویژه پارس فضای مناسبی را برای ایجاد تعامل و همکاری فراهم می‌کند.

امضاء 10

امضاء 15

امضاء 11

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید