مدیر استانداردها و کیفیت منطقه ویژه پارس خبر داد ؛

استقرار و توسعه استانداردها در پایتخت انرژی کشور

(چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۵

مدیر استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انر‍ژی پارس از ضرورت استقرار یکپارچه و توسعه استانداردهای حاکم بر صنعت نفت و استانداردهای ملی و بین امللی در سطح منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، مهندس بحرانی با اشاره به اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس در راستای استاندارد سازی فعالیت ها گفت: حفظ و افزایش راندمان سرمایه های سازمانی،مدیریت دارایی های فیزیکی، بهینه سازی انرژی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از مهمترین ماموریت های مدیریت استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه پارس می باشد.
وی تصریح کرد: حصول اطمینان از رعایت استانداردها،شناسنامه دار شدن کلیه فعالیتها در چارچوب روشها و دستورالعمل های استاندارد، اجرای سیستم های مدیریتی نوین و به روز رسانی آن ها ، نظارت برگردآوری و تدوین استانداردهای مهندسی مورد نیاز پروژه های سازمان، پایش اجرای استانداردها و اعلام مغایرت ها و اقدامات اصلاحی و همچنین تلاش برای  دریافت گواهینامه های سیستمی معتبر از مهمترین اهداف مدیریت استانداردها و کیفیت محسوب می شود.
مدیر استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به پروژه ها و برنامه های در دست اجرا در این مدیریت خاطرنشان ساخت: همکاری در پیش راه اندازی و راه اندازی پروژه انبار مکانیزه صادرات گوگرد و تهیه لیست نواقص و اشکالات آن و پیگیری و نظارت بر رفع آنها و پیشنهاد ساختار سازمانی دوران بهره برداری آن،  آراستگی محیط کار ، تعالی سازمانی، تشکیل حلقه‌ی کیفیت سازمان ، بازرسی فنی از کلیه پروژه های درحال احداث سازمان و همکاری با کارگرگروه حفاظت فنی کریدورها و تاسیسات مشترک از مهمترین پروژه های در دست اجرای این مدیریت محسوب می شود.
بحرانی با اشاره  به نامگذاری 22مهرماه  به عنوان روز جهانی استاندارد این روز را بر همه کسانی که با قدم، قلم،دانش و همت خود با  بهره گیری از استاندارد ها، درجهت ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات گام بر می دارند تبریک گفت و براجرای بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر"افزایش پوشش استاندارد بر کلیه محصولات داخلی و ترویج آن" تاکید نمود.
لازم به ذکر است مجمع عمومی سازمان بین‌المللی استاندارد در سال 1961، مقرر داشت که از سال 1970، چهاردهم اکتبر ( مصادف با بیست و دوم مهرماه) به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نامگذاری شود. این امر با استقبال سازمان ملل مواجه شد تا اهمیت و ارزش فراون استاندارد برای جهانیان آشکار گردد.
در منطقه ویژه پارس نیز، مدیریت استانداردها و کیفیت براساس ماموریت ها و رسالت های سازمانی در راستای استانداردسازی فعالیت ها گام بر می دارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید