حزن واندوه در پایتخت انرژی کشور؛

عزاداری کارکنان صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور در عزای سیدالشهداء(ع)

(چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۸

همزمان با ایام عزاداری سیدالشهداء(ع) کارکنان صنعت نفت در کنار مردم منطقه به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،‌ برنامه ها و مراسمات سوگواری و عزاداری همزمان با سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در حال برگزاری است.

کارکنان و صنعتگران ایران اسلامی در دهه اول ماه محرم با حضور در تکایا، مساجد، حسینه ها و برپایی دستجات سینه زنی و روضه خوانی به سوگواری و عزاداری می پردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز منطقه ویژه پارس در این خصوص به خبرنگار pseez.ir می گوید: با برنامه ریزهای صورت گرفته سعی شده است تا با استفاده از روحانیون معزز در این منطقه درکنار انجام فعالیت های صنعتی و اقتصادی به منظور تقویت روحیه معنوی کارکنان مراسمات سوگواری و عزاداری نیز در قالب سخنرانی و مداحی در مساجد و نماز خانه های شرکت های مستقر در منطقه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین بحرانی تصریح کرد: با یاری خداوند و همراهی سایر مدیریت ها در تمامی نمازخانه های سایت های اداری و کارگری در کنار اقامه نماز مراسم سخنرانی و بعضاَ‌مداحی نیز برپا است.

عزاداری در مسجد

کارشناس امورفرهنگی منطقه ویژه پارس نیز با اشاره به اینکه برنامه های مذهبی همواره با جدیت خاصی در این منطقه پیگیری می شود در این خصوص می گوید: کارکنان صنعت نفت با بهره گیری از سخنرانی ها و حضور سخنرانان و روحانیون اندیشمند با کسب فیض همواره خود را آماده ی خدمت به ایران اسلامی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین محمودی تصریح کرد: با توجه به حضور قومیت ها و فرهنگ های مختلف در پایتخت انرژی کشور مراسمات سنتی عزاداری با سبک و سیاق فرهنگ های نواحی کشور در این منطقه ویژه هموطنان عزیز برگزار می شود.

عزاداری در مسجد

وی خاطرنشان ساخت: اجرای مراسم سنج و دمام زنی بوشهری در جوار گلزار شهدای گمنام ، سینه زنی سنتی و ... از مهمترین برنامه های پیش بینی شده امورفرهنگی (حوزه روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس) می باشد که در این روزها در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری روز عاشورا

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید