با اولویت ایجاد زیرساخت برای توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز

ساخت منطقه پارس ٣ در استان بوشهر کلید می خورد

(چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۱۹

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون شرکت ملی نفت به دنبال ایجاد زیرساختهای لازم برای ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منطقه پارس ٣ در استان بوشهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس مهندس مهدی یوسفی  با تاکید بر این که هم اکنون شرکت ملی نفت به شدت به دنبال ایجاد زیرساختهای لازم برای ورود سرمایه گذاری داخلی و خارجی به منطقه پارس ٣ در استان بوشهر است، گفت: هم اکنون تسهیل و تملک اراضی، جاده کشی، فنس کشی و جاده های دسترسی در حال مطالعه و انجام است.

وی گفت: در مرحله نخست در منطقه پارس ٣ برای میدانهای مشترک همچون فرزاد ای و بی و اسفندیار جانمایی و توسعه می یابند، هرچند میدانهای مستقل در نزدیکی این منطقه در اولویت نیست، اما اگر سرمایه گذاران ابراز تمایل کنند می توان در این منطقه برای تاسیسات فرآورشی میدانهای مستقل نیز همچون گلشن، فردوسی و کوه موند برنامه ریزی کرد.

یوسفی پیش از این گفته بود، پارس ٣ به لحاظ جغرافیایی در سه شهرستان استان بوشهر قرار می گیرد و قرار است در محدوده ای ١٦ هزار هکتاری انجام شود. بنابراین اجرای این پروژه نیازمند تعامل بسیار نزدیک با مسئولان این شهرستانهاست. در پارس شمالی، سه شهرستان مختلف با جوامع محلی و روستایی گوناگون مشغول به فعالیتهای معمول خود عمدتا در حوزه صیادی هستند و نیاز به تعامل مناسب با این افراد وجود دارد. براین اساس سازمان منطقه ویژه قراردادی با گروه مشاوره ای زیر نظر موسسه مطالعات انرژی بسته است.

وی ادامه داده بود این گروه مشاوره، سند توسعه استان بوشهر به خصوص در حوزه پارس سه را با توجه به مختصات اجتماعی آن منطقه مطالعه می کنند. مرحله اول گزارش این گروه هم تا کنون به دست ما رسیده است. به این وسیله ما تلاش داریم قبل از توسعه صنعت، به فکر جامعه میزبان باشیم و تلاش کنیم مشکلات گذشته تکرار نشوند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید