با ارائه مشوقهای سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده حضور سرمایه‌گذاران است

(چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۷

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آمادگی این سازمان برای حضور سرمایه‌گذاران داخی و خارجی در شرائط پساتحریم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ،مهدی یوسفی با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع مستقر در آن نقش اساسی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد، گفت: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برای حضور سرمایه‌گذارن داخلی وخارجی در شرائط پساتحریم برنامه‌ریزیهای لازم را انجام داده است و برای سرمایه‌گذاران در این بخش مشوقهایی اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به جذابیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه، افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع میان دستی و پایین دستی به دلیل دسترسی آسان به خوراک اصلی این واحدها از فرصتهای بی‌نظیر در این منطقه است و  این امر یک مزیت بزرگ برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انتقال دانش، افزایش فرصتهای شغلی، کمک به رشد و توسعه اقتصادی و همچنین افزایش توان صادراتی کشور را از مهمترین اهداف جذب سرمایه‌گذاری در منطقه عنوان کرد.

یوسفی تصریح کرد: خوشبختانه با رفع تحریمها موانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در صنعت نفت برطرف می‌شود و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری اختصاصی به منظور تسریع در صدور مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه، اراضی مناسب و ارائه برخی مشوقها از حضور سرمایه گذاران در این منطقه استقبال خواهد کرد.

وی منابع غنی گاز، صنایع بالادستی گاز وپتروشیمی به همراه جانمایی نزدیک به یکهزارهکتار از اراضی منطقه به منظور استقرار طرحهای سرمایه‌گذاری متناسب با صنایع، قابلیت استفاده از مجتمع بندری پارس به منظور صادرات و واردات بار و حوضچه خدماتی و پتروشیمی با توان پهلودهی ٢٥ فروند کشتی به صورت همزمان و وجود فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس با توان جابجایی ٧٥٠ هزار نفر مسافر در سال، دسترسی آسان به شبکه راههای کشور برای صادرات به سرزمین اصلی و آسیای میانه و همچنین همجواری با خلیج فارس به منظور دسترسی به بازارهای آن حوزه  را از مهمترین مزیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه بر شمرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید