در یازدهمین نشست علماء و روحانیون استان بوشهر مطرح شد؛

دین مبین اسلام نماد مردم سالاری است/وحدت و همدلی عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور

(دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴) ۱۷:۱۲

آیت الله حسینی بوشهری: پیامبر اسلام‏،پیامبر مهربانی ها و دین مبین اسلام نماد مردم سالاری در عصر کنونی جهان است/ مهندس یوسفی: وحدت و همدلی در عسلویه عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر دوشنبه در یازدهمین گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر که در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم پیامبر اسلام را توصیف می‌کند و خطاب به پیامبر می‌فرمایند که تو تنها مسئول خودت نیستی و به عنوان شاهد بر جامعه اسلامی و تمام پیامبران محسوب می شوید.
وی اضافه کرد: مبشر بودن یکی از صفات پیامبر اسلامی است؛ پیامبر برای جلب منفعت و دفع ضرر عنوان مبشر را دارد که ویژگی‌های جلب منفعت در انسان را به امت اقناع می‌کند و همچنین در مقام هشدار نیز ضررهایی که ممکن است در انتظار امت اسلامی باشد را بیان می‌کند.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر اسلام دعوت‌کننده به سمت خدا است به اذن خدا، بیان کرد: دعوت دارای اهمیت بسیار زیادی است و انتخاب حضرت (ص) اهتمام و اهمیت و جایگاه دعوت را بیان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه چند ویژگی کلیدی برای پیامبر تعریف شده است، افزود: خداوند به پیامبر تاکید دارند که هیچ‌گاه تحت تسلیم و تطمیع و سازش‌پذیری دشمنان قرار نگیرد و مبادا که با جبهه نفاق به خاطر این موارد سازش کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ارتباط با عالمان دینی و رسالت‌ها و وظایف آنها نیز گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که عالمان دینی در سه دسته قرار می‌گیرند.


صفایی بوشهری 3

وی افزود: دسته اول عالمان هم خودشان را در پرتو علم و دانش سعادتمند می‌کنند و هم زندگی پرافتخاری را برای جامعه فراهم می‌کنند و در همه عرصه‌ها نقش آفرین هستند و منزوی نیستند و هر جا که لازم باشد به میدان می‌آیند؛ در موقع نیاز سکوت می‌کنند و در موقع نیاز افشارگری می‌کنند و در موقعی که لازم باشد اعلام موضع می‌کنند.
رئیس حوزه‌های عملیه کشور اضافه کرد: مردم هر گاه با این عالمان هستند احساس آرامش می‌کنند و اقدام متناسب با خواست و صلاح جامعه را انجام می‌دهند؛ این عالمان مطلوب نبی اکرم هستند.
وی با اشاره به اینکه همه مسئولیت‌هایی که متوجه عالمان شیعه هستد، همین مسئولیت نیز متوجه علمای اهل سنت است، خاطرنشان کرد: اگر عالمان شیعه وظیفه دارند از شریعت پاسداری کنند، علمای سنی نیز وظیفه دارند از شریعت پاسداری کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به خصوصیات گروه دوم عالمان دینی، گفت: بعضی از علما نیز حضور اجتماعی خوبی دارند ولی چون از علمشان خودشان بهره‌مند نشده‌اند از این اقیانوس علمی بهره‌ای نبرده‌اند، مطلوب پیامبر نیستند.
وی به خصوصیات گروه سوم عالمان دینی نیز اشاره کرد و افزود: این گروه اهل نماز هستند و عبادت‌های شب و روز دارند ولی در کوچکترین مسائل اجتماعی کوتاه می‌‌آیند.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بنا بر تاکید پیامبر اکرم(ص) عالمان دینی نه در مقابل خود و نه در مقابل مسئولیت‌های اجتماعی نباید کوتاه بیایند و باید برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پیامبر می‌فرمایند که عالمان دینی نباید دارای تکبر داشته باشد، اظهار کرد: عالمان دینی باید شما را از مرز تکبر به تواضع برساند، عالم دینی باید خیرخواه باشد و امت اسلامی را از تاریکی نجات دهد و اسلام صاف و زلال را به شما تقدیم کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: نقش علمای دینی در روشنگری در جامعه بسیار مهم است و در صحنه‌های مختلف اعلام موضع می‌کنند و به روشنگری در جامعه می‌پردازند.

وحدت و همدلی عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور

مهندس یوسفی در این نشست  ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: همدلی و همبستگی و وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما باید تلاش کنیم که نقش خود را در این وحدت ایفا کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در ادامه با تشریح دستاوردهای صنعت نفت در منطقه ویژه پارس و با اشاره به حضور قومیت ها و مذهب های مختلف در عسلویه این  وحدت و همدلی را مهمترین عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور برشمرد و اظهار داشت: میدان پارس جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است که کشور همسایه در برداشت از این میدان موفق‌تر بوده است ولی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم میزان برداشت ایران از این میدان را افزایش داده و سهم بیشتری را نصیب کشور کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: از سال 92 اولویت‌بندی فازهای پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و شاهد افزایش سالانه 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه از میدان گاز پارس جنوبی هستیم.

نشست علماء 8

وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ظرفیت تولید گاز کشور در پارس جنوبی حدود 200 میلیون مترمکعب افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان تولید گاز از کمتر از 300 میلیون مترمکعب به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 20 میلیون تن معادل 21 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صورت گرفت که حدود 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود؛ این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده است که شدیدترین تحریم‌ها بر صنعت نفت سایه افکنده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز به تولید 80 درصد رسیده است و گاز به فاز 19 پارس جنوبی نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال 96 پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.
وی با اشاره به این توسعه و پیشرفت پارس جنوبی جز با همراهی و همدلی همه اقشار محقق نمی‌شد، ادامه داد: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، مسئولان و کارکنان منطقه یژه پارس این موفقیت‌ها را رقم زده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید