طی نه ماهه امسال؛

بیش از ۹ میلیون تن میعانات گازی از مجتمع بندری پارس صادر شد

(چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴) ۱۳:۵۰

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بارگیری بیش از ۹.۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در نه ماهه امسال از مجتمع بندری پارس به منظور صادرات به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه مجتمع بندری پارس در زمره بهترین بنادر کشور به ویژه در منطقه خلیج فارس به شمار می رود گفت: عمق آبخور مناسب با توان پهلو دهی ۲۵ کشتی به صورت همزمان و تخلیه کالاهای فوق سنگین تا یک هزار و ۲۰۰ تن از مهمترین ویژگی های مجتمع بندری پارس می باشد که این مجتمع بندری را از دیگر بنادر خلیج فارس متمایز کرده است.
 
یوسفی با بیان اینکه در نه ماهه امسال ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۲۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در مجتمع بندری پارس بارگیری و صادر شده است گفت: این میزان شامل ۹ میلیون و ۳۸ هزار و ۳۱۰ تن میعنات گازی، ۲۱۳ هزار و ۳۳۳ تن گوگرد و ۲۰۷ هزار و ۲۸۳ تن دیگر محصولات تولیدی منطقه می باشد که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.
 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به عملیات پهلودهی ۳۴۶ فروند شناور شامل کشتی های تانکر (SPM) و تجاری در نه ماهه امسال گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ مورد پهلودهی کشتی های تجاری و تانکر در این بندر انجام شده است که بر این اساس پهلوگیری کشتی ها در این بندر ۴۵ درصد افزایش یافته است.
 
یوسفی میزان بارگیری کانتینر در نه ماهه امسال را ۴ هزار و ۸۰۵ TEU عنوان کرد و گفت: طی همین مدت عملیات تخلیه یک هزار و ۴۶۰ TEU کانتینر در این بندر انجام شده است که این کانتینر ها شامل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنایع برای استفاده در پروژه های منطقه بوده است.
 
گفتنی است مجتمع بندری پارس با دارا بودن ظرفیت اسمی یک میلیون تن گوگرد به صورت گرانول، ۳ میلیون TEU کانتینر، ۶میلیون تن تجهیزات آزمایشگاهی و ۳۰ میلیون میعانات گازی و سایر موارد پتروشیمی در سال از مهمترین پتانسیل ها ی این مجتمع بندری می باشد که توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید