توسعه پارس جنوبی با همفکری اقتصاددانان شتاب می گیرد

(شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴) ۰۸:۱۴

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: صاحبنظران اقتصادی برای شتاب در روند میدان مشترک پارس جنوبی بویژه پس از تحریمها به صنعت نفت و دستگاههای تصمیم گیر کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شانا-رکن الدین جوادی  در حاشیه بازدید صاحب نظران اقتصادی کشور از پارس جنوبی ، اظهار کرد: این بازدید دو روزه به منظور آشنایی صاحبنظران اقتصادی کشور با فعالیتهای صورت گرفته در پارس جنوبی انجام شده است.


وی به نشست مشترک صاحبنظران اقتصادی کشور با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس اشاره کرد و گفت: امروز چالشها و فرصتهای موجود بر سر توسعه این میدان با حضور اندیشمندان اقتصادی بررسی شد.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: صاحبنظران اقتصادی با همفکری و راهنماییهای خود برای شتاب در روند میدان مشترک پارس جنوبی بویژه پس از تحریمها به صنعت نفت و دستگاههای تصمیم گیرنده کمک کنند.


جوادی با اشاره به برنامه های تدوین شده در برنامه ششم توسعه که بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم با توجه به منابع مالی محدود در کشور سازوکاری اندیشیده شود تا بخش زیادی نیازهای مالی صنعت نفت در برنامه ششم از محل سرمایه گذاری خارجی تأمین شود.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون روزانه بیش از ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می شود، اظهار کرد: از این میزان ٤٢٠ میلیون مترمکعب آن از محل پارس جنوبی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان برنامه ششم تولید گاز به یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.


این گزارش می افزاید دهها تن از کارشناسان ارشد و صاحبنظران اقتصادی کشور صبح امروز (چهارشنبه، ٢٣ دیماه) در جلسه مشترک با حضور معاون وزیر نفت و مدیران ارشد سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت نفت و گاز پارس، با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه پارس جنوبی آشنا شدند.


صاحبنظران اقتصادی طی بازدید از پارس جنوبی از پالایشگاههای فازهای ١٧ و ١٨ و ٢٠ و ٢١ بازدید و بازدید هوایی از سکوهای گازی در خلیج فارس انجام دادند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید