همایش پیشگیری از اعتیاد در منطقه ویژه پارس برگزار شد

(دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴) ۲۱:۰۴

همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و معاونین فرمانداران شهرستان حومه منطقه ویژه پارس و فعالان انجمن‌های مردمی در منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس یوسفی در همایش پیشگیری از اعتیاد در سالن همایش های این سازمان اظهار داشت: در راستای ارائه آموزش‌های مناسب برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی دراین سازمان صورت گرفته است و 140 نفر از اعضای خانه‌های مشارکت در شهرستان‌های جم، عسلویه، دیر و کنگان با صاول و فنون آشنا شدند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد:اقدامات خوبی نیز در عرصه تبلیغی انجام شده است و اجرای کارهای فرهنگی از دیگر برنامه‌ها در راستای پیشگیری از مواد مخدر در منطقه بوده است.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکردها در مقابله با اعتیاد مربوط به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است که در برنامه ششم توسعه نیز توجه جدی به آن شده است.


دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 34

دکتر افشار با اشاره به اینکه اگر فقط به اعتبارات و برنامه‌های دولتی اکتفا شود به دستاورد چندانی دست نخواهیم یافت، اضافه کرد: در برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید انتظار معجزه داشته باشیم و کارها زمان‌بر هست.
وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با برنامه‌ریزی مناسب در تلاش است که در مناطق ازاد و ویژه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در منطقه ویژه پارس در راستای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: از مهندس یوسفی مدیرعامل منطقه یژه پارس که عزمی جدی در این زمینه دارد تشکر می‌کنیم.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اولین مرکز همیار کارکنان کشور در منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: این مرکز به صورت پایلوت در این منطقه اجرا شده است و برای ایجاد آن در دیگر مناطق نیز برنامه داریم.

 
دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 27
دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 25

مدیرکل امور اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما، مقابله با مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن در محیط‌های کاری است.
بستان‌منش تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید زیادی بر توسعه مشارکت‌های مردمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی دارند.
وی از ایجاد ائتلاف‌های اجتماعی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای رفع چنین مشکلاتی نام برد و ادامه داد: اگر همه افراد موضوع اعتیاد را به عنوان یک مسئله اجتماعی ببینند، جل آن آسان می‌شود.
مدیرکل امور اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از جمله راهکارها در زمینه مباره با مواد مخدر می‌توان به اعلام خطر به جامعه، تسهیل‌گری برای ورود به این موضوع، مداخلات اجتماعی و راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سزمان بهزیستی نیز گفت: این سازمان به عنوان پرچم‌دار حوزه پیشگیری  درمان مواد مخدر است و سابقه دیرینه‌ای در ارائه الگوهای نوین در زمینه پیگشیری دارد.
روشن‌پژوه اضافه کرد: مشارکت در اجرای برنامه‌های مقابله و پیشگیری از اعتیاد در منطقه ویژه پارس یکی از مصادیق همدلی و همزبانی است که با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی انجام شده است.
وی بیان کرد: در منطقه ویژه پارس کار علمی با تعامل بین بخشی صورت گرفته است و این موضوع همچنان نیازمند حمایت است  تا شاهد توسعه این طرح و دست‌یابی به اهداف مورد نظر باشیم.


دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 23
دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 14
دومین نشست مبارزه با مواد مخدر 12

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید