سازمان میراث‌ فرهنگی و وزارت نفت تفاهمنامه همکاری امضا کردند

(دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴) ۱۱:۱۲

وزیر نفت و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاله اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و  به نقل از شانا، تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف توسعه فعالیتهای پژوهشی، تقویت بنیانهای گردشگری صنعتی فرهنگی در مناطق نفت خیز کشور، ایجاد و توسعه قطبهای گردشگری و موزه ای صنعت نفت با محوریت خوشه های صنعتی، بهره مندی جوامع محلی ار اقتصاد گردشگری، معرفی و توسعه صنایع دستی و احیای ارزشهای فرهنگی-تاریخی صنعت نفت از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت و مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شد.

توافقهای دو طرف در این تفاهمنامه براساس رعایت قوانین و مقررات حاکم بر دو دستگاه، ارتقای سطح همکاریها و بهره گیری از ظرفیتها و فرصتهای مشترک بر محورهای علمی – پژوهشی، آموزشی – رفاهی، فرهنگی – اقتصادی و گردشگری شکل گرفته است.

به منظور تحقق مفاد این تفاهم نامه  «کمیته راهبردی» با عضویت مسئولان مرتبط و کارشناسان دو دستگاه با هدف برنامه ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب این سند همکاری تشکیل می شود.

مدت تفاهمنامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت نفت ٤ سال تعیین شده است و تمدید و ادامه فعالیتها، بازنگری، اصلاح و تغییرات اساسی در مفاد تفاهم نامه با توافق دو دستگاه امکان پذیر خواهد بود.

این تفاهمنامه سه ماده، دو تبصره، چها محور و ٤٢ بند دارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید