ارایه سه عنوان مقاله توسط کارکنان سازمان منطقه ویژه پارس در چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات

(یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴) ۰۸:۵۸

در چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی مقاله آقای مجید رییس وند با عنوان «بررسی الزامات و نیازمندی‌های پیاده‌سازی ابر خصوصی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس»به عنوان مقاله برتر در بخش سخنرانی و مقاله برتر این کنفرانس معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،  در چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد ، مجید رییس وند ، نجمه قاسمی و مصطفی احمدی از کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مقاله های خود را ارایه کردند.

”بررسی الزامات و نیازمندی‌های پیاده‌سازی ابر خصوصی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس “ ‏، ”روش و سیستم ارتباطی شبکه­ای میدان نفتی ” و ”ارایه روشی جهت یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی سازمان ها از طریق ترکیب معماری سرویس گرا و رایانش ابری “ از عناوین مقاله های ارایه شده توسط کارکنان این سازمان در این کنفراس است.

رییس وند با بیان  اینکه علی رغم شرایط قانع‌کننده جهت رفتن به سمت رایانش ابری، صنایع بالا و پایین‌دستی نفت و گاز با چالش‌های فنی روبه‌رو هستند گفت: تأکید بر امنیت داده، داده‌های بسیار بزرگ و سرمایه‌گذاری عظیم در ساختار فناوری اطلاعات از مهمترین این چالش ها هستند که رویکرد مهاجرت به سمت رایانش ابری در عصر حاضر را ضروری کرده است.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: با توجه به این نگرش ابر عمومی از ریسک بالایی برخوردار است و راه‌حل‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود عمدتا مهاجرت به سمت ابر خصوصی و هیبریدی است.

وی با بیان اینکه هدف این مقاله بررسی الزامات و نیازمندی‌های پیاده‌سازی ابر خصوصی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است گفت : پس از ارائه تعریف و پیشینه موضوع، در مرحله اول به شاخص‌های تأثیرگذار در تولید و خدمات ابر خصوصی در سازمان‌های مختلف پرداخته شده است  و در مرحله دوم با توزین بخشیدن به این شاخص‌ها و تناسب سازی آن‌ها با قوانین و مقررات وزارت نفت بر اساس دستورالعمل‌ها می‌پردازد.

رییس وند ادامه داد:  در مرحله سوم با برآورد عوامل مؤثر در منطقه بر اساس تعریف رسالت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به رویکرد مقایسه‌ای شاخص‌های به‌دست‌آمده با عوامل مؤثر در منطقه پرداخته تا حسب‌الامر این تحقیق اهداف و نتایجی که از پیاده‌سازی ابر خصوصی حاصل می‌ شود به طبع آن الزامات لازم جهت پیاده‌سازی تعریف و روشن شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید