مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد:

صادرات کالاهای غیرنفتی در بهمن ماه 39 درصد افزایش یافت

(یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴) ۱۵:۴۷

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۳۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از پایتخت انرژی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این خبر گفت: در بهمن ماه سال جاری یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۸۸ تن به ارزش ۶۱۰ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۰ دلار کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش را نشان می دهد.
 
وی با بیان اینکه در بازه زمانی اول مهر تا ۳۰ بهمن امسال ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ تن کالاهای غیر نفتی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۶۰ دلار به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در بازه زمانی یاد شده ۱۱ درصد افزایش یافته است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: در دهه فجر امسال با بهره برداری از طرح توسعه پسکرانه ی بندری مجتمع بندری پارس توان خدمات دهی این مجتمع  بندری به میزان سه میلیون تن TEU افزایش یافته است که این امر در  افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله های صادراتی و وارداتی بسیار موثر خواهد بود.
 
براساس این گزارش، مجتمع بندری پارس با ١٠ پست اسلکه، دو موج شکن با پسکرانه ١٥٠ هکتاری به عنوان شاهراه واردات و صادرات پایتخت انرژی کشور، زیرساختی مناسب برای مشارکت در رشد و توسعه اقتصادی ایران شناخته می شود.
 
گفتنی است کالاهای صادراتی غیر نفتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان،  پارازایلین، سیمان و متانول است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید