از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد:

۷.۳ میلیارددلار کالاهای غیرنفتی در سال ۹۴ صادر شد/ رشد ۲۸ درصدی نسبت به گذشته

(چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۲:۴۷

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از رشد ۲۸ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک این منطقه طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۸۴ تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۴ دلار به خارج از کشور صادر شده است، گفت:  این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درشش ماهه دوم سال پارسال را ۶ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۸ تن کالا عنوان کرد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی در طی دوره مورد بررسی ۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۹۵ دلار بوده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از لحاظ وزنی ۱۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

یوسفی ادامه داد:  آمار گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نشان می‎دهد که صادرات کالاهای غیر نفتی در اسفند ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۷ درصدی به ۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۴۴ هزار رسیده است .

بر اساس این گزارش، کالاهای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول است و این کالا ها به ۲۹ کشور مختلف صادر می شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید