مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مطرح کرد:

اشتغال ۵۵ هزار نفر به‎صورت مستقیم در طرح‎های توسعه‎ای پارس جنوبی

(چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵) ۱۷:۰۹

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس در دیدار با جمعی از اساتید علوم سیاسی و روابط بین الملل با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یک منطقه راهبردی در کشور است گفت: میزان اشتغال در پارس جنوبی همزمان با پیشرفت طرح ها متغییر است امابر اساس اخرین آمار در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این منطقه از کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- تعدادی از استادان علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه های تهران امروز (۲۵ فروردین) ضمن دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با آخرین پیشرفت های صنعت نفت در پارس جنوبی آشنا شدند.
 
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این دیدار پارس جنوبی را بزرگترین میعادگاه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: در صورت تکمیل طرح های توسعه ای،  پارس جنوبی می تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار (با محاسبه نرخ ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت خام) ثروت عاید کشور کند؛ این منطقه بزرگترین منطقه انرژی ایران و دنیا است که این امر ضرورت ارتباط دانشگاه ها و مراکز مختلف نخبگان کشور را با صنعت نفت بیشتر می کند.
 
 یوسفی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از نظر تنوع قومیتی، مرز مشترک سیاسی با کشورهای مختلف منطقه، منابع مشترک با سایر کشورها و تنوع مذهبی و فرهنگی یک استثنا خواند که این امر باعث شده جغرافیای سیاسی منطقه ویژه و خاص شود.
 
 وی ادامه داد: در خارج از محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در همسایگی این منطقه نیز می توان بزرگترین پروژه ها و مخازن نفتی و گازی را دید که اهمیت این منطقه در اقتصاد کشور را دو چندان می سازد.
 
  یوسفی افزود: در دولت تدبیر و با اولویت بندی فازها توسط مفام عالی وزارت نفت این نوید را خواهیم داد که طرح توسعه فازهای گازی پارس جنوبی در سال ۹۶ به سرانجام برسد.
 
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعداد شاغلان پارس جنوبی را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱ هزار هکتار زمین جهت سرمایه گزاری بخش خصوصی در صنایع پایین دستی اختصاص داده شده است که در صورت تکمیل طرح های سرمایه گذاری نقش قابل توجهی در افزایش اشتغال منطقه خواهد داشت.
 
 یوسفی رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس و وزارت نفت در منطقه را ایجاد امنیت پایدار از طریق افزایش مشارکت مردم محلی در فعالیت های صنعتی خواند و افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در پروژه های عمرانی، تکمیل طرح های بهداشتی و درمانی تامین آب شرب شهرهای نخل تقی و جم و ساخت جاده های مواصلاتی تا کنون هزینه شده است.
 
 وی برگزاری دوره های نخبه پروری را از تاثیرگذارترین خدمات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از صنعت نفت در منطقه توصیف کرد و گفت:  گواه این امر موفقیت دختران دانش آموز بومی منطقه در کنکور سراسری سال گذشته بود که بازخورد مثبتی نیز در سطح منطقه داشته است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید