مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد:

افزایش حدود ۹۰ درصدی تولید و صادرات نفت خام ایران نسبت به دوران تحریم‎ها

(یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۲۹

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به چالش های پیش روی صادرات نفت ایران در دوران پساتحریم و برنامه ریزی مناسب و ایجاد آمادگی در دوران تحریم برای رو به روشدن با این چالش ها، گفت: خوشبختانه امروز صادرات و تولید نفت خام ایران نسبت به دوران تحریم ها نزدیک به ۹۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، رکن الدین جوادی با تشریح چالش های پیش روی صادرات نفت ایران در دوران پساتحریم، گفت: پس از رفع تحریم ها و عملیاتی شدن برجام، مهم ترین چالش ما برای صادرات، بازیافتن دوباره بازارهای از دست رفته در دوران تحریم ها بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوران تحریم مشتریان نفت ایران برای رفع نیاز خود یا به نفت های مشابه کشورهای همسایه روی آوردند و یا ناچارا مشخصات پالایشگاه خود را تغییر داده و سراغ نفت های جایگزین رفتند. به این صورت کشورهای همسایه بیش تر بازار سابق ما را اشغال کردند.

جوادی درخصوص چالش دیگر ایران در زمینه صادرات نفت، افزود: «باور» ما و دنیای بیرونی چالش دیگر پیش روی صادرات نفت بود. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران تلاش کردند با برنامه ریزی مناسب و ایجاد آمادگی در دوران تحریم، این باور را هم در ایران و هم در سایر کشورها ایجاد کنند و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که صادرات و تولید نفت خام ایران نسبت به دوران تحریم ها نزدیک به ۹۰ درصد افزایش داشته است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید