به میزبانی منطقه ویژه پارس؛

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور برگزار شد

(سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۲۸

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست و منابع طبیعی کشور به میزبانی پایتخت انرژی کشور در مرکز همایش های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست کشور در این نشست با اشاره به نقش مناطق آزاد و ویژه در ارتقاء مولفه های زیست محیطی کشور گفت؛ علیرغم برخی آلودگی های زیست محیطی  در این مناطق، با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و رفع تحریم ها و همچنین استفاده از ابزار و تکنولوژی های روز جهان ،تفاوت معنا داری در کاهش آلاینده های زیست محیطی در منطقه بوجود آمده است که با ادامه این روند آینده بهتری برای محیط زیست ایران پیش بینی می کنیم.

دلشب تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با نگاه ویژه مهندس یوسفی و علاقه مندی ایشان به حوزه مسائل زیست محیطی ما شاهد اقدامات خوبی در منطقه عظیم اقتصادی و صنعتی بوده ایم که کاهش فلرینگ و تلاش برای ساماندهی پسماند نمونه ای از این دستاوردها بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان ساخت:حساسیت دکتر ابتکار به توسعه در مناطق آزاد و ویژه  کشور و رعایت اولویت های زیست محیطی در این مناطق، مسائل زیست محیطی با حضور ایشان در هیئت مدیره مناطق آزاد و ویژه کشور بصورت جدی در حال پیگیری است و بعضا از دغدغه ها نیز در این خصوص کاسته است.

وی با تقدیر از فعالیت ها در منطقه ویژه پارس افزود:با توجه به حجم  زیاد فعالیت ها در این منطقه ی صنعتی خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته توانسته ایم به برخی از استانداردهای زیست محیطی در اجرای پروژه ها دست یابیم و برای رفع دغدغه های بعدی نیز انگیزه ی کافی در میان مسئولان ارشد صنعت نفت در منطقه برای این امر وجود دارد و این انگیزه باعث می شود که مدیران حفاظت محیط زیست و صنعت نفت در تعامل با یکدیگر بتوانند جهت رفع مشکلات آلایندگی و زیست محیطی صنایع مستقر در منطقه گام های بلندی بردارند.

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تاریخ 31 فروردین ماه لغایت اول اردیبهشت ماه در مرکز همایش های خلیج فارس با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان سازمان های مردم نهاد سراسر کشور برگزار می شود.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید