رئیس جمهوری تاکید کرد:

افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی به حل مشکلات زیست محیطی کمک می کند

(شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۴۲

رئیس جمهوری، جمع‌آوری خودروهای فرسوده، رسیدگی به مسئله گرد و غبار، تلاش برای تولید بنزین یورو ٤ و گسترش و افتتاح فازهای جدید گازی در پارس جنوبی و استفاده از گاز در نیروگاههای کشور را از جمله اقدامهای دولت در زمینه حل مشکلات زیست محیطی امسال دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، چهارم اردیبهشت ماه) در دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ با هدف ارتقای گفتگوی میان فرهنگی برای توسعه پایدار، گفت: اعتقادات دینی به عنوان یک انگیزه مهم فرهنگی می‌تواند پایه‌ای تاثیرگذار در حرکت جامعه به سمت اهداف بلند انسانی باشد.

رئیس جمهوری افزود: اگر بشر نتواند از محیط زیست خود پاسداری کند، زندگی همه انسانها در معرض خطر خواهد بود و حفظ محیط زیست، وظیفه مهم انسانی، اجتماعی، دینی و فرهنگی برای همگان است.

وی، ازدیاد جمعیت و گام برداشتن بشر به سمت صنعت بدون توجه به ضرورت حفظ محیط زیست را از جمله عوامل فشار بر طبیعت و تخریب محیط زیست در جهان برشمرد و تصریح کرد: در حالی که انتظار می‌رفت همزمان با پیشرفتهای صنعتی، انسانها باکمک علم، اندیشه و فکر باری از دوش کره زمین بردارند، اما در عمل و با گذشت زمان، صنعت نه تنها کمکی به محیط زیست نکرد، بلکه به تخریب آن پرداخت.

روحانی ادامه داد: استفاده بشر از سوختهای فسیلی و جنگهای پی در پی در عرصه جهانی بیشترین آسیبها را بویژه بین قرون ١٧ تا ٢٠ به طبیعت وارد کرد و استفاده از سلاحهای شیمیایی و اتمی در آن دوران عامل نابودی انسان و تخریب محیط زیست شد.

رئیس جمهوری عنوان کرد: توسعه‌ای پایدار است که به واسطه آن، انسان در مسیر حرکت برای صنعتی شدن و استفاده از منابع متعدد، در برابر کره زمین و محیط زیست نیز احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به این که ملت ایران توانست با منطق و استدلال و گفتگو در میز مذاکره، مهمترین و پیچیده‌ترین معضل حقوقی، سیاسی و فنی سالهای اخیر را با ١+٥ حل و فصل کند، گفت: ملت ایران ٢٠٠ سال است که به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هنگامی که مورد تجاوز قرار گرفت با شجاعت از کشور و ملت خود دفاع کرد، ایران سرزمین همزیستی مسالمت آمیز است و قرنها پیروان ادیان و اقوام مختلف با صلح و صفا و برادری در این سرزمین در کنار هم زندگی کرده‌اند.

روحانی افزود: دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود باوجود همه مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش روی خود و ناامنی و مشکلات منطقه‌ای، مسئله محیط زیست را از یاد نبرد و اولین دستور جلسه در دولت یازدهم، موضوع احیای دریاچه ارومیه بود، دولت تدبیر و امید کار خود را از محیط زیست آغاز کرد و لبخندش زمانی بود که زاینده‌ رود را احیا شده و دریاچه هامون را پرتلاطم دید و توانست در زمینه مقابله با آلودگی هوا اولین قدمها را بردارد.

رئیس‌ جمهوری، دولت یازدهم را دولت محیط زیست دانست و تصریح کرد: موضوع محیط زیست مسئله‌ای کوتاه مدت نیست و باید در بلندمدت برای حل مشکلات زیست محیطی در کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

وی جمع‌آوری خودروهای فرسوده به عنوان یکی از عوامل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، رسیدگی به مسئله ریزگردها، تلاش برای تولید بنزین یورو ٤ و گسترش و افتتاح فازهای جدید گازی در پارس جنوبی و استفاده از گاز در نیروگاههای کشور را از جمله اقدامهای دولت در زمینه حل مشکلات زیست محیطی امسال دانست و گفت: یکی از عوامل موثر برای دستیابی به محیط زیستی سالم، حرکت فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا رسانه‌ ها، آموزش و پرورش و مبلغان دینی و مذهبی نقش بسیار مهمی در زمینه تقویت توجه مردم به موضوع محیط زیست و جلوگیری از آلودگیها دارند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید