ساخت سکوها در صدرا سرعت می‌گیرد

نصب سکوی فاز ١٣ پارس جنوبی در مهرماه امسال

(دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۱۰

رئیس هیئت مدیره کشتی سازی صدرا از پیشرفت ٩٠ درصدی سکوی فاز ١٣ خبرداد و گفت: مهرماه امسال این سکو بارگیری و نصب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا، قباد چوبدار اولویت نخست شرکت صدرا برای تحویل سکوهای پارس جنوبی را سکوهای فازهای ١٣ و ٢٢ اعلام کرد و افزود:‌ مهرماه امسال سکوی فاز ١٣ و سه ماه پس از آن سکوی فاز ٢٢ نصب و راه‌اندازی می‌شود. 
رئیس هیئت مدیره شرکت صدرا پیشرفت فعلی سکوهای فاز ١٣ پارس جنوبی را ٩٠ درصد اعلام کرد و گفت: ١٠ درصد باقی مانده به بخش تامین کالا و حمل ونصب مربوط می شود.
وی با اشاره به جایگزینی سکوهای فاز ١٤ با سکوی فازهای ١٧ و ١٨ تصریح کرد: هم اکنون درحال انجام فعالیتهای مربوط به جایگزینی سکوهای فازهای ١٧ و ١٨ با سکوهای فاز ١٤ هستیم.
 به دلیل تاخیر صدرا در ساخت سکوهای فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی و اولویت این فازها برای بهره برداری، شرکت نفت و گاز پارس تصمیم گرفت تا سکوهای فازهای ١٤ را که از پیشرفت بیشتری نسبت به سکوهای فازهای ١٧ و ١٨ برخوردار بودند جایگزین این سکوها کند که در حال حاضر فعالیتهای مربوط به سه پایه های مشعل و خطوط میان فازی در حال اجراست.  
چوبدار با اشاره به ساخت ١٠ سکوی میدان گازی پارس جنوبی از سوی شرکت صدرا، گفت:‌ این شرکت از نظر فنی مشکلی برای ساخت سکوها ندارد و تنها مشکل موجود تامین منابع مالی بود که با برگزاری جلسات مختلف تصمیم بر این شده است تا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از منابع داخلی خود به تامین مالی ساخت این سکوها اقدام کند، بنابراین فعلا مشکل مالی برای ساخت سکوها نداریم. 
وی گفت: در حال حاضر فعالیتهای اجرایی هر ١٠ سکوی پارس جنوبی به صورت همزمان انجام می‌شود. با این حال زمان‌بندی اجرای فعالیتهای فنی براساس موجودی فعلی شرکت است.
چوبدار اظهارکرد:‌ همه تلاش خود را بکار می‌بریم تا براساس برنامه زمان بندی وزارت نفت درباره ساخت سکوها عمل کرده و بتوانیم هر ١٠ سکوی پارس جنوبی را تا پایان سال ٩٦ به کارفرما تحویل دهیم. 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید