مهندس یوسفی در پیش کنگره ملی امام شافعی در عسلویه تاکید کرد؛

ساکنان محیط پیرامونی حامیان دولت در توسعه پارس جنوبی

(دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۲۲

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در نشست پیش کنگره بین المللی امام شافعی(رض) با اشاره به تقریب مذاهب در پایتخت انرژی کشور تاکید کرد: ساکنان محیط پیرامونی همواره به عنوان حامیان دولت در توسعه میدان گازی مشترک پارس جنوبی نقش آفرین بوده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس یوسفی در این نشست که با حضور نمایندگان ولی فقیه در استانهای کردستان و بوشهر و جمع کثیری از علمای اهل تسنن و شیعه استانهای بوشهر،کردستان و هرمزگان به میزبانی منطقه ویژه پارس برگزار شد با اشاره به وحدت مثال زدنی مردم این منطقه با مذاهب مختلف تصریح کرد؛ وحدت، دوستی و مودت بالای مردم و ساکنین همجوار صنایع نفت و گاز با مذاهب مختلف از مهمترین مولفه های کسب دستاوردهای به دست آمده در این منطقه ی عظیم اقتصادی و صنعتی محسوب می شود.

وی با شاره به نقش روحانیت آگاه اهل شیعه و سنت در هدایت مردم در استان بوشهر خاطرنشان کرد: نقش محوری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر( حضرت آیت الله صفایی بوشهری) در ایجاد رویه وحدت مردمی و نگاه تقریبی ایشان به مسایل قومی و مذهب عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر  همواره قابل تقدیر است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس افزود: خوشحالیم که طی دو سال گذشته در این منطقه ما میزبان قریب به پنج نشست تخصصی علمای اهل تسنن و شیعه منطقه و کشور بوده ایم که این نشست ها در هم افزایی و تقویت وحدت مردمی که مولفه توسعه و پیشبرد اهداف صنعت نفت و دولت موثر بوده اند.

مهندس یوسفی در ادامه ی سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش این منطقه در پیشرفت صنعتی و اقتصادی کشور خاطرنشان ساخت:55 هزار نفر نیروی انسانی و کار برای برداشت از میدان مشترک گازی  پارس جنوبی به عنوان یک ابرمیدان نفت و گازی جهان با راه اندازی 29 فاز استاندارد مشغول کوشش و تلاش هستند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید