نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛

استان بوشهر نماد اتحاد، وحدت و هماهنگی است

(سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۲۳

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در همایش ملی پیش کنگره امام شافعی در منطقه ویژه پارس با شاره به همدلی و وحدت مردمی و مذهبی در استان بوشهر گفت:‌استان بوشهر به عنوان نماد اتحاد، وحدت و همدلی شناخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس؛ آیت‌الله  صفایی بوشهری، روز دوشنبه در همایش ملی پیش کنگره بین‌المللی امام شافعی در منطقه ویژه پارس با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی است اظهار داشت:  استان بوشهر با داشتن این ظرفیت‌ها در کنار آن مردم متدین، مرزدار و ولایت‌مدار  در صیانت از این توانمندی‌ها تلاش بی‌فقه‌ای دارند.
وی  تصریح کرد:  استان بوشهر دارای مناطق اهل سنت نشین و شیعه‌نشین است که برادران و خواهران این مذاهب با اتحاد و وحدت همزیستی مصالحت‌آمیزی دارند و همواره اختلافات دشمنان اسلام را با این اتحاد خنثی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  ضمن قدردانی از میزبانی منطقه ویژه پارس و تجلیل از نگاه فرهنگی والای مدیرعامل این سازمان و برگزاری  ششمین پیش کنگره بین‌اللملی امام شافعی در عسلویه گفت: مردم شهرستان عسلویه امروز افتخار میزبانی علما و روحانیون در منطقه پارس جنوبی هستند.
آیت الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه کنگره بین‌المللی امام شافعی در کردستان برگزار می‌شود افزود: نخستین کنگره بین‌المللی امام شافعی با حضور علما و روحانیون برجسته در کردستان برگزار می‌شود که علمای استان بوشهر افتخار حضور در این کنگره بین‌المللی دارند.
امام جمعه بوشهر با تاکید برتلاش گسترده امام شافعی برای تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امام شافعی برای تقریب و وحدت مذاهب اسلامی بسیار تلاش کرد.
وی تاکید کرد: امام شافعی با وجود فشارها و اختلاف افکنی‌ها، تلاش‌های گسترده‌ای برای نزدیکی مذاهب اسلامی انجام داد.
صفایی‌بوشهری با بیان اینکه امام شافعی به اهل بیت(ع) مودت زیادی داشت، تصریح کرد: امام شافعی هم در علوم نقلی و هم در علوم عقلی تسلط کافی داشت و به اهل بیت (ع) مودت زیادی داشت
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید