با انتخاب هیئت مدیره و حکم وزیر نفت؛

مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران منصوب شد

(یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۳۸

علی کاردر به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

علی کاردر به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیئت مدیره این شرکت منصوب شد.

بر پایه این گزارش، جلسه امروز (یکشنبه، ٢٣ خردادماه) هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت تشکیل شد و اعضای اصلی هیئت مدیره برای دور جدید انتخاب شدند.

بر همین اساس، علی کاردر نیز که تا پیش از این معاون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران بود، به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیئت مدیره این شرکت منصوب شده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در احکام جداگانه ای، علی کاردر را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عضو اصلی هیئت مدیره این شرکت منصوب کرده است.

در حکم زنگنه خطاب به کاردر به منظور انتصاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آمده است: «با توجه به این که اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در اجرای ماده ٥٠ قانون اساسنامه این شرکت مصوب ٢٣/١/٩٥ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، شما را به عنوان مدیرعامل این شرکت پیشنهاد کرده اند، لذا بدینوسیله با استعانت از خداوند قادر متعال، به استناد اختیارات ناشی از ماده یاد شده، جنابعالی را به مدت ٢ سال به عنوان مدیرعامل این شرکت و معاون وزیر نفت منصوب می کنم.

انتظار بر این است که در تعامل سازنده با هیئت مدیره محترم شرکت و با جلب مشارکت همکاران محترم شرکت، با اتکال به ذات اقدس الهی، در اجرای طرحها و انجام فعالیتهای بسیار مهمی که بر عهده این شرکت به ویژه در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گذارده شده موفق باشید». 
لازم بذکر است پیش از این  آقایان بیژن زنگنه، وزیر نفت، علی کاردر، مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران، سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سید اصغر هندی، مشاور حقوقی و بین الملل وزیر نفت، قدیر موحد زاده، مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران به عنوان عضو اصلی و محسن پاک نژاد به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

براساس قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران که هشت خردادماه امسال از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، مسئولیت اداره شرکت ملی نفت ایران برعهده هیئت‌مدیره است (ماده ٢٨) هیئت‌مدیره شرکت متشکل از هفت عضو اصلی و دو عضو ‌علی‌البدل است که برای یک دوره چهارساله با پیشنهاد وزیر نفت و تصویب مجمع منصوب می‌شوند که حکم انتصاب آنها به وسیله وزیر نفت صادر می‌شود.

همه اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌مدیره باید شخص حقیقی باشند. سمت عضویت در هیئت‌ مدیره شرکت، قائم به شخص است. در انتخاب اعضای علی‌البدل باید ترتیب عضویت آنان نیز مشخص شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید