با ظرفیت بارگیری 11 میلیون تن در سال عملیاتی شد ؛

قطب جدید صادرات فرآورده های نفتی کشور در منطقه ویژه پارس

(شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۱۱

قطب جدید صادرات فرآورده های نفتی کشور با ظرفیت بارگیری 11 میلیون تن در سال در منطقه ویژه پارس عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، نخستین محموله صادراتی فرآورده های نفتی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس صبح امروز (شنبه 29 خردادماه) از اسکله فراسکو در عسلویه بارگیری شد.

بندر فراسکو به عنوان یکی از مهمترین بنادر صادرات محصولات فرآورده های نفتی کشور در زمینی به مساحت 50هکتار با ظرفیت بارگیری 11 میلیون تن در سال با پسکرانه ای مناسب ،حوضچه آرامش و موقعیت ویژه منطقه ای در پایتخت انرژی کشور به عنوان سومین قطب در حوزه بندری و صادرات محصولات و فرآورده های نفتی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت فراسکو  در آیین بارگیری نخستین محموله صادراتی فرآوردهای نفتی به پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس گفت: هم اکنون ٢ پست اسکله از این بندر ساخته شده است که یکی از آنها در عمق ١٠ متری و طول ٢١٤ متر اواخر سال ٩٢ وارد مدار بهره برداری شد و پست اسکله دوم که اکنون بزرگترین اسکله فرآورده های نفتی بنادر ایران است، ١٥ متر عمق و ٣٢٤ متر طول دارد.

 مهندس مرآتی با اشاره به نحوه شکل گیری و فعالیت شرکت فراسکو تصریح کرد:  شرکت ««فراسکو عسلویه»» در سال 1386 در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه با هدف احداث بندر جهت ایجاد ترمینال فرآورده های نفتی با هدف ارائه خدمات بانکرینگ وهمچنین پشتیبانی دریایی ولجستیکی و ارائه خدمات به سکوهای دریایی، تاسیس گردیده است. پس از بررسی های مهندسی و آنالیز اقتصادی و با توجه به نیاز منطقه ویژه پارس به یک ترمینال تخصصی فرآورده های نفتی در انطباق با طرح های توسعه منطقه و رعایت کلیه الزامات،ایجاد شده و در حال توسعه است. (قبلا" بندر خدمات عمومی پارس  و بندر تخصصی پتروشیمی در مجتمع بندری منطقه ویژه پارس ایجاد شده بود که بندر فراسکو بعنوان سومین بندر جهت ارائه خدمات تخصصی مواد نفتی تکمیل کننده ارائه انواع خدمات در مجتمع بندری پارس ایفای وظیفه نماید).

 وی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه ای اجرا شده و در دست اجرا در بندر فراسکو تصریح کرد:مطابق طرح جامع توسعه مذکور، ترمینال بندری فراسکو امکان تبدیل شدن به بزرگترین بندر تخصصی فرآورده‌های نفتی ایران را دارد. در زمین 50 هکتاری این بندر امکان احداث حدود 6 میلیون بشکه مخازن(حدود یک میلیون تن) با هفت پست اسکله، جهت ایجاد ظرفیت بار دریایی سالانه 10 میلیون پیش‌بینی شده است. در حال حاضر دو پست اسکله آن احداث شده که یکی از آنها در عمق 10 متر و طول 214 متر اواخر سال 92 وارد مدار بهره‌برداری شد و پست اسکله دوم که در حال حاضر بزرگترین اسکله فرآورده‌های نفتی بنادر ایران است، 15 متر عمق و 324 متر طول دارد.(در مقایسه با اسکله های بنادری که دارای حوضچه آرامش هستند، مانند بندر امام خمینی، بندر عباس، بندر بوشهر و... این اسکله فرآورده های نفتی از حیث طول، عمق و ظرفیت، بزرگترین است).

فراسکو 10


فراسکو 9
فراسکو 8
فراسکو 7
فراسکو 6
فراسکو 5
فراسکو 4
فراسکو 3
فراسکو 2
فراسکو 1

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید