مهندس یوسفی در جمع خبرنگاران استان بوشهر خبر داد؛

رشد 54 درصدی صادرات میعانات گازی از پایتخت انرژی کشور

(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۵۳

مدیرعامل منطقه ویژه پارس خبر داد؛ طی 4 ماهه امسال 6.5 میلیون تن میعانات گازی به ارزش 2.5 میلیارد دلار از پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: طی 4 ماهه امسال 6.5 میلیون تن میعانات گازی به ارزش 2.5 میلیارد دلار از پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد رشد داشته که در همین مدت هم 7 میلیون صادرات غیرنفتی داشتیم که 4 میلیارد دلار ارزش داشته و در همین زمینه هم شاهد رشد 37 درصدی بودیم.

وی که در آستانه روزخبرنگار در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان بوشهر حضور یافته بود، با تجلیل از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران استان بوشهر در آگاهی بخشی به جامعه گفت: با توجه به سختی ها و شرایط ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه در استان بوشهر از تمامی امکانات و ظرفیت های قانونی خود جهت کمک و تقویت رسانه های محلی استان بوشهر بهره خواهیم برد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس تصریح کرد: توزیع صد در صدی آگهی های سازمان منطقه ویژه در بین روزنامه ها و نشریات محلی استان بوشهر ، کمک به برگزاری دوره های آموزشی و برنامه ریزی جهت حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در پروژه های صنعت نفت در منطقه ویژه پارس از مهمترین اقدامات حمایتی سازمان از اصحاب رسانه استان بوشهر در سال گذشته بوده است.

 

مهندس یوسفی از خانه مطبوعات و بسیج رسانه ی استان بوشهر به عنوان  پایگاه های صنفی فعال در حوزه رسانه استان بوشهر نام برد و تصریح گفت:‌نگاه ما به مجموعه ی رسانه های استان بدون دسته بندی و جناح بندی های سیاسی و صرفا با هدف انعکاس دستاوردهای دولت و صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور معطوف شده است و رسانه ها همواره مشاوران خوبی برای ما محسوب می شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پروژه ها و فازهای پارس جنوبی گفت:با همت مقام عالی وزارت، مدیرعامل و مدیران شرکت ملی نفت ایران ،‌برداشت گاز ایران از پارس جنوبی تا چندماه آینده با قطر برابر می‌شود.

 مهدی یوسفی ادامه داد: فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ افتتاح شده و امسال نیز نیمی از ظرفیت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی وارد مدار شده و شاهد تسریع در تکمیل فازهای ۱۹،۲۰ و ۲۱ هستیم.و براساس برنامه، تا پایان سال جاری میزان تولید گاز ایران در میدان مشترک پارس جنوبی از کشور قطر پیشی می‌گیرد و به دو دهه فاصله پایان داده خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در ارتباط با مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در پارس جنوبی نیز افزود: تلاش کرده ایم در فرآیندهای اشتغال نظارت کافی وجود داشته و طی دو سال گذشته در برخی آزمون ها بالای 60 درصد بومی هم جذب گردیده است، همچینن در تعدیل نیروها که با توجه به پایان روند ساخت فازها پیش می آید، تلاش کرده ایم حدالامکان اشتغال جایگزین برای نیروهای بومی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه آنچه در حوزه اشتغال پارس جنوبی رخ داده مربوط به چندین سال است گفت: از 60 هزار نیروی شاغل در پارس جنوبی 30 درصد آن نیروهای بومی استان بوشهر هستند که تلاش کرده ایم طی در جذب های دو سال گذشته سهم بالاتر از 50 درصد برای بومی ها لحاظ شود.

یوسفی یادآورشد: در برخی از فازهای پارس جنوبی میزان اشتغال نیروهای بومی از غیربومی فزونی یافته تا جایی که در فاز 12 از یکهزار و 600 نیروی شاغل آن هزار نفر بومی استان بوشهر هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به آمادگی بوجود آمده در منطقه ویژه پارس برای مقابله با بحران های احتمالی تصرح کرد:‌در مناطق صنعتی با توجه به حجم فعالیت ها امکان بروز حوادث همواره وجود دارد که در این راستا با توجه به ماموریت محول شده از سوی سردار جلالی(رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور)به بنده ، تیم های عملیاتی هم اکنون تحت فرماندهی واحد و پرهیز از موازی کاری های قبلی در پایتخت انرژی کشور آماده مقابله با حوادث می باشند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید