پیوند موفقیت آمیز دست در بیمارستان توحید جم

(دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۳۵

برای اولین بار و بعد از 5 ساعت تلاش کادر پزشکی, عمل جراحی و پیوند دست قطع شده جوان 30 ساله, در بیمارستان توحید جم با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت بوشهر، در پی تصادف شدید یک راکب موتور سوار و اعزام آن به بیمارستان توحید جم، متخصصان ارتوپدی و جراحی عمومی این بیمارستان پس از بررسی وضعیت بیمار و مشاهده صدمه شدید اندام های دست وی، با تلاش بی وقفه تیم پزشکی دست قطع شده بیمار با موفقیت پیوند زده می شود.

این جوان سی ساله که بیستم شهریور ماه سالجاری در تصادف با یک خودرو در حوالی شهرستان عسلویه دچار صدمه شدید به اندام و قطع دست و پای چپ شده بود با هماهنگی اورژانس به بیمارستان توحید جم منتقل می شود و از همان دقایق نخست اقدامات اولیه برای نجات وی آغاز می شود.

دکتر سعید کرمانی رنجبر متخصص ارتوپدی که سرپرستی تیم جراحی پیوند نیز عهده دار است گفته «اندام های دست و پای چپ بیمار بر اثر تصادف صدمه شدیدبود» که تیم جراحی پس از 5 ساعت موفق به انجام این عمل جراحی سنگین می شود.دکتر کرمانی همچنین وضعیت عمومی بیمار  پپس از عمل پیوند دست را” مثبت“ ارزیابی کرد.

 دکتر کرمانی در رابطه با تصمیم عمل پیوند دست گفته که ”با توکل به خدا و همکاری کارکنان اتاق عمل و تیم بیهوشی” و از طرفی نیز  شرایط حاد بیمار,تصمیم به انجام این عمل و” ترمیم عضو قطع شده و استخوان های شکسته شده” گرفتیم و طی مدت عمل ”شش کیسه خون و فرآورده های خونی” به بیمار تزریق شده و دست پیوند خورده  هم اکنون شرایط ”حیات طبیعی“ را دارد و بیمار  نیز در بخش بستری تحت مراقبت های پزشکی است.

روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز انجام موفقیت آمیز عمل پیوند دست در بیمارستان توحید جم را به سرپرست تیم جراحی جناب آقای دکتر کرمانی و کادر پزشکی اتاق عمل دکتر فروزنده فر متخصص بیهوشی ،کاهه ، ذهبی ، نوروزی ،ذهبری،اسعدپور و مومنی تبریک می گوید.

 


پّیوند دست در بیمارستان جم 3

پّیوند دست در بیمارستان جم 1

پّیوند دست در بیمارستان جم 2

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید