به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

کارگروه مخاطرات محیط زیستی حادثه پتروشیمی مبین تشکیل شد

(شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۴۰

در پی حادثه آتش سوزی پتروشیمی مبین ،کارگره مخاطرات محیط زیستی این حادثه صبح امروز شنبه(27 شهریور ماه) با حضور کلیه رؤسای محیط زیست شرکت های پتروشیمی منطقه ، مسوولان محیط زیست شهرستان عسلویه و رییس HSE شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به ریاست مدیر ایمنی،بهداشت ، محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،در پی حادثه آتش سوزی پتروشیمی مبین در اواخر هفته گذشته که منجر به ایجاد تغییراتی محسوس در وضعیت هوای منطقه شد ، کارگروه مخاطرات زیست محیطی این حادثه با حضور کلیه رؤسای محیط زیست شرکت های پتروشیمی منطقه تشکیل شد .
 
 هدف از برگزاری این کارگروه ارایه گزارشی از میزان آلاینده های منتشر شده در اثر سوختن ناقص گاز در مجتمع های پتروشیمی  منطقه اعلام شده و قرار است طی سه روز آینده این موضوع از سوی پتروشیمی های یاد شده بررسی و نتایج آن به همراه نظرات اصلاحی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه به مدیریت ایمنی، بهداشت ، محیط زیست ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس ارسال  شود.
 
 بهرام دشتی نژاد مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس  با اشاره به حادثه پتروشمی مبین گفت: همزمان با اعلام حادثه در روز چهارشنبه( 24 شهریور ماه) از سوی پتروشیمی مبین ، ضمن تشکیل ستاد مدیریت بحران مجموعه ای از اقدامات پشتیبانی برای عملیات مهار آتش سوزی از سوی این سازمان صورت گرفت اما پس از عملیات اطفای حریق  بدلیل وابستگی سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه به  یوتیلیتی ( شامل بخار، آب و برق  و تصفیه متمرکز پساب های  صنعتی)پتروشیمی مبین  تعدادی از واحد های پتروشیمی از مدار بهره برداری خارج شدند.
وی ادامه داد: راه اندازی مجدد واحد های از سرویس خارج شده پتروشیمی مبین منجر به تغییرات محسوسی در هوای منطقه شد که این کارگروه قرار است طی سه روز آینده برآوردی از میزان آلاینده های منتشر شده در هوای منطقه به این مدیریت ارسال کنند.
 
  فلرینگ غیر متعارف از سوی پتروشیمی های منطقه از مهمترین پیامدهای حادثه آتش سوزی پتروشیمی مبین به شمار می آید که علت این امر قطع برق و ارسال بخار از سوی این شرکت به سایر واحد های پتروشیمی ذکر می شود.
 
 پیشتر  نیز مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص حادثه پتروشیمی مبین گفته بود:شرایط آلودگی گاز سبب شد سامانه کنترلینگ دچار مشکل شود و در اثر بالا رفتن فشار، نشتی گاز و سرانجام آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار شرکت پتروشیمی مبین رخ داد. 

شرکت پتروشیمی مبین (سهامی عام) به عنوان تولیدکننده سرویس های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می کند.
 
شرکت پتروشیمی مبین در سال ١٣٧٩ در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصویب و به نام شرکت پتروشیمی مبین ساخته و در شهریور ١٣٩٣ با نماد «مبین» به فهرست شرکت های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران وارد شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید